Techmania se otevře handicapovaným

Novinky, Alena Lochmannová

Zdravotní omezení nemusí nutně znamenat omezení v životě. Proto se Techmania Science Center v Plzni otevře 12. října handicapovaným. Držitelé průkazů ZTP a ZTP/P budou mít vstup zcela zdarma.

Foto: Techmania Science Center

Den pro handicapované umožní návštěvníkům užít si všechny expozice science centra.

Den pro handicapované umožní návštěvníkům užít si všechny expozice science centra, navštívit programy v laboratořích a dílnách nebo shlédnout filmy v planetáriu.

„Naším cílem je umožnit experimentování a hravé poznávání přírodních zákonů všem. Samozřejmě různé handicapy s sebou nesou různé limity, ale poznávání jako takové je podle nás zcela bez hranic,” uvedl Jan Štěpán z marketingového oddělení Techmanie.

Planetárium bude tento den promítat 2D filmy Jsme vetřelci!, Astronaut a Podzimní obloha nad Plzní a 3D snímek Hluboký vesmír. Biologická laboratoř umožní návštěvníkům hledat opověď na otázku, je-li ve vesmíru možný život, v laboratoři fyzikální se seznámí s radioaktivitou a v chemické se podívají na zoubek vodě.

V dílnách se budou moci handicapovaní návštěvníci seznámit s progresivní technologií dneška, se 3D tiskem. V rámci připravených show uvidí v chodu parní stroj nebo se dozvědí ledacos zajímavého o lidském těle a éčkách v potravinách. Podrobnější program je k dispozici na webových stránkách science centra.

Handicapovaní mají do kulturních, zábavních i historických objektů často omezený přístup, což je limituje v možnosti poznávat a objevovat nová místa, bavit se a dále se rozvíjet. V rámci Techmanie jsou všechny veřejné prostory bezbariérové a handicapovaní návštěvníci si mohou vyzkoušet veškeré dostupné exponáty.