Hlavní obsah

Starosta Prahy 4 posnídal s občany na Spořilově

Novinky, Jana Růžičková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na konci minulého týdne debatoval starosta Prahy 4 Petr Štěpánek ve spořilovské kavárně Sambal s asi dvaceti místními občany.

Foto: SOS Spořilov

Starosta Prahy 4 Petr Štěpánek v živé diskusi s občany

Článek

Debata se nesla v konstruktivním duchu, i když pod povrchem evidentně bublaly emoce. Není divu, protože Spořilov je přetížený kamiony, autobusy i osobní dopravou a životní prostředí zde patří k nejhorším v Praze. Bylo probráno několik témat, která jsou pro rezidenty klíčová.

Přítomní se shodli na požadavku zahrnutí spořilovského sídliště do nízkoemisní zóny. Přínos parkovacích zón považují za pozitivní, ale nepřejí si, aby byly přímo v zástavbě.

Za naprostou nutnost považují občané zajištění průjezdnosti Jižní  spojky. Kolony, které se na ní vytvářejí, neumožňují plynulý vjezd kamionů  ze Spořilovské a v centru nejhustší zástavby se pak vytvářejí kongesce. V této otázce považují za vhodné spolupracovat s Městskou částí Praha 10. Starosta vyjádřil ochotu jednat v této otázce také s TSK.

V rámci debaty zaznělo ze strany zástupců sdružení SOS Spořilov, že kamionová doprava do centra sídliště nepatří a že Spořilovská nemá kolaudaci ani EIA. V rámci řešení častých kongescí kamionů na této komunikaci byla probírána možnost zavedení světelné závory.

Hovořilo se také o těžkém zakrytí Spořilovské, ke kterému se bude ještě moci vyjádřit i veřejnost. Občané argumentovali tím, že v zakrytí Spořilovské vidí jen zakonzervování problému a nikoliv jeho odstranění. Zástupci sdružení SOS Spořilov navrhují zasypání a parkovou úpravu Spořilovské, a to zejména proto, že ji rezidenti nevyužívají a slouží čistě tranzitu. V roce 1983 tato komunikace dokonce podle mapových dokladů neexistovala.

Tak by byl problém vyřešen definitivně a situace by konečně odpovídala normálním sídlištním podmínkám, což by bylo přínosem zejména z důvodu zlepšení životního prostředí a zdraví obyvatel Spořilova. Starosta naznačil, že proběhla jednání ohledně proměny Spořilovské, kdy by byla využita pro tramvajovou trať a sloužila by jen jako místní komunikace s  parkovištěm.

Zástupci SOS Spořilov  požádali starostu o podporu ve věci  odvedení těžkého tranzitu ze Spořilovské a uvedli, že od roku 2010 sepsali místní obyvatelé již tři petice za odvedení kamionů ze Spořilova, s více než šesti tisíci podpisů. Poslední petici z roku 2012 (Petice za okamžité odvedení těžké tranzitní dopravy z centra Spořilova) podepsalo 2364 obyvatel.

Zastupitelka Klára Cingrošová navrhla realizovat v budoucnu společné fórum za přítomnosti ministra dopravy Dana Ťoka a náměstka primátorky Petra Dolínka a žádat účinná řešení dopravní problematiky Spořilova.

Na závěr se účastníci shodli, že schůzka byla podnětná a že podobná setkání je přínosné organizovat častěji. Obyvatelé velmi ocenili, že jim starosta vyjádřil v otázce řešení problematiky dopravního přetížení Spořilova jednoznačnou podporu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám