Hlavní obsah

Společné znaky Hany Zagorové a Heleny Vondráčkové? Nejen vyprodané pražské Lucerny

Novinky, Robert Rohál

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hana Zagorová a Helena Vondráčková. Stálice, které mají leccos společného. Obě začínaly v šedesátých letech minulého století a obě mají za sebou veleúspěšnou kariéru. Dodnes mají na koncertech plno. Koncem loňského roku tradičně vyprodala jak jedna, tak druhá pražskou Lucernu.

Foto: Michal Pražák a Jarka Kassová

Hana Zagorová a Helena Vondráčkové. Obě i loni vyprodaly pražskou Lucernu.

Článek

V sedmdesátých letech je mnozí považovali za velké rivalky, což se projevovalo zejména v anketě Zlatý slavík, ale skutečnost byla poněkud jiná. Nepřátelství to rozhodně nebylo, spíš to tak vnímali jen jejich skalní fanoušci. Ve skutečnosti měla každá ze zpěvaček své autorské, ale i manažerské týmy, které je prosazovaly v médiích. Tak jako tak měla každá z nich svůj specifický styl a tím pádem i své publikum.

Přesto pro jednu i druhou psali autoři jako Vítězslav Hádl, Bohuslav Ondráček, Pavel Žák nebo Zdeněk Borovec, obě také nazpívaly duety s Karlem Gottem i Jiřím Kornem. Spojují je roky strávené na špici, dodnes jsou v první lize.

Zatímco Hana Zagorová vyhrála Slavíka devětkrát po sobě, Helena Vondráčková byla řadu let druhá nebo třetí. V té době vystupovala hojně v zahraničí, zvláště poté, co vyhrála festival v polských Sopotech. Podnikla úspěšné turné po Kanadě a dařilo se jí i v německém teritoriu. Bylo to koncem sedmdesátých let, kdy pro gramofonovou společnost Teldec natočila dvě alba a několik singlů. Úspěšná byla také v Japonsku, kde podnikla turné a kde jí vyšlo album filmových melodií. Dokonce jí tenkrát její fanoušci vyčítali, že tráví více času v zahraničí než doma.

Spolupráce obou blonďatých hvězd první velikosti byla zjevná zejména ve druhé polovině sedmdesátých let. Tehdy spolu natočily duet Dvě žlutá kuřátka, který v působivém vizuálním i choreografickém zpracování předvedly - v režii Jána Roháče - v rámci silvestrovské televizní show (1978).

V televizním pořadu Ring volný  (1979) si zase obě zpěvačky "prohodily" písničky: Hana Zagorová zpívala šanson Můžeš zůstat, můžeš jít, Helena Vondráčková uvedla skladbu Málokdo ví. Hlavní ženské role dostaly v hudebně-zábavné revue Československé televize Báječné ženy na létajících strojích (1978) stejně jako v německé televizní show Gute Laune mit Music (1979).

Dalším společným znakem v kariéře obou zpěvaček zůstává film, v němž vytvořily několik pozoruhodných rolí. V případě Hany Zagorové to byl třeba úspěšný snímek Trhák (1980), u Heleny Vondráčkové zase kultovní pohádka Šíleně smutná princezna (1968).

Cizím jim nebyl a není ani muzikál - vedle několika rolí v různých projektech měly i jednu stejnou, to když spolu alternovaly v postavě matky hlavní hrdinky muzikálu Mona Lisa (2009).

V poslední době spojila obě interpretky písnička Billyho Joela She´s Always A Woman, kterou kdysi natočila Helena Vondráčková na jedno ze svých německých alb (Ein Engel, der weiss, was er will). Hana Zagorová ji později nazpívala s českým textem Zdeňka Rytíře (Vím málo), ale když ji pak chtěla uvádět v české verzi na koncertech Helena Vondráčková, po dohodě se svou kolegyní ji začala zpívat právě s textem Zdeňka Rytíře. Píseň pak vyšla i na jejím řadovém albu Zůstáváš tu se mnou.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám