Článek
Umějí přilákat zahraniční klientelu kvalitou služeb
Veškeré spolkové země zaznamenaly přírůstky a zvláště potěšující byl zvýšený zájem o městskou turistiku. Při výběru kategorií ubytování se nejvyšší přírůstky projevily u apartmánů a 5 a 4hvězdičkových hotelů.
Podle údajů Statistik Austria tak došlo v roce 2013 v Rakousku k nárůstu počtu přenocování o úctyhodných 1,6 miliónu (+1,2 procenta) na celkových asi 132,6 miliónu. Tento nárůst byl přibližně dosažen výhradně díky zahraničním turistům (+1,9 procenta), kteří vykompenzovali i pokles domácího cestovního ruchu (-0,6 procenta).
Táhne převážně letní turistika
V roce 2013 dosáhla rakouská ubytovací zařízení i přes složité všeobecné hospodářské podmínky také nového rekordu v pobytu hostů z České republiky. Počet 2148 000 přenocování odpovídá růstu o 1,1 procenta, příjezdy českých hostů vzrostly o 1,7 procenta na celkových 629 800.
Obzvlášť velký potenciál má letní aktivní dovolená v Rakousku, o niž je stále větší zájem – pěší turistika v rakouských horách, cykloturistika, ale i koupání v četných teplých jezerech a také pobyty v rakouských městech.
Česká republika se tak opět umístila na sedmém místě mezi nejdůležitějšími zdrojovými trhy pro incoming do Rakouska.
Mají co nabídnout, i přes nepříznivý kurz eura
To je podle Ingrid Siederové, ředitelky Rakouské národní turistické centrály v Praze, více potěšující než ekonomická situace v roce 2013 v České republice, která nebyla úplně nejlepší, a v listopadu byl kurz České koruny znehodnocen.
„Skutečnost, že v prosinci mohlo být zvýšení dosaženo, je jistě spojeno s dobrými sněhovými podmínkami a vynikajícími zimními nabídkami,“ uvedla Ingrid Siederová.
Velmi pozitivně se vyvíjí i letní sezóna. Nejvyšší přírůstky v počtu přenocování v Rakousku zaznamenaly arabské země (+24 procent), Čína (+14 procent), Rusko (+9,4 procenta), Velká Británie (+5,2 procenta), stejně jako USA (+6,3 procenta) a Německo (+2,4 procenta). Poklesy na předních pozicích zaznamenala Itálie (-4,8 procenta), Nizozemsko (-2,6 procenta) a Rumunsko (-3,5 procenta).
Vše je o kvalitě služeb, přístupu ke klientovi a jasně daných podmínkách v nabídkách a poptávkách.
Zdroj: tisková zpráva Statistik Austria, TA.