Článek
Vzhledem k tomu, že ulice i nadále slouží jako bezplatné parkoviště, mají řidiči pro jízdu tam i zpět jediný jízdní pruh, široký maximálně 3,5 metru. V první části, od ulice Cejl po železniční most, je třeba překonat úsek dlouhý 300 metrů, v němž se parkuje šikmo k chodníku (nyní de facto nezákonně). A protože je parkoviště vždy plně obsazeno, není při střetnutí s protijedoucím vozidlem kam uhnout.
Komu se podaří dojet až pod most, kde kupodivu zatím nikdo neparkuje, dostane se do oblasti s parkováním podélným, kde je již místa k vyhnutí více. Při cestě zpět je ale třeba opět překonat nepříjemnou trasu s šikmým parkováním.
Řidiči na tuto novou situaci reagují různě. Jsou tací, kteří jezdí po paměti a netuší, že už to není jednosměrka. Některým je to jedno a když potkají vůz v protisměru, objedou ho po chodníku. Vzhledem k vysokým obrubníkům tím ale auto značně trpí.
Kdo by byl kvůli tomuto stavu rozezlen na radnici Městské části Brno-střed, kam ulice spadá, udělal by chybu. Jak jsem na tomto úřadě zjistil, ten tuto věc nemá možnost ovlivnit. Ing. Jakub Kutílek, dopravní specialista, mě informoval, že tyto úpravy provozu jsou výsledkem práce odboru dopravy brněnského magistrátu.
Vzhledem k tomu, že vozovka v Křenové ulici je již opravená, mohla by po ní auta směrem k hlavnímu nádraží jezdit. S tím se ale zatím nepočítá. Jako první se do Křenové vrátí obvyklý tramvajový provoz, a to již v pondělí 13. listopadu.
„Ještě není jisté, kdy ulicí projedou trolejbusy a auta. Stavba však bude hotová dřív než posledního listopadu,“ informovala mluvčí Dopravního podniku města Brna Barbora Lukšová. Oficiální termín ukončení oprav v Křenové 30. 11. 2017 ale dosud nikdo nezměnil.