Hlavní obsah

Podívejte se, jak se promění pražská tepna Vinohradská ulice

Novinky, Adam Halmoši

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jedna z nejvýznamnějších tepen metropole, Vinohradská ulice projde rekonstrukcí. Počítá se s tím, že s plánovanou rekonstrukcí tramvajové trati se promění i téměř tříkilometrový úsek Vinohradské mezi křížením s ulicí Legerovou a Jana Želivského.

Foto: Adam Halmoši

Jedna z proměn Vinohradské ulice.

Článek

Předpokládá se, že oprava ulice začne v druhé polovině roku 2018, její dokončení se plánuje na konec roku 2020. Celkové náklady rekonstrukce trati a ulice se pohybují v rozmezí částky 548 až 610 miliónů korun.

Podívejte se, jak bude vypadat Vinohradská ulice na www.iprpraha.cz/vinohradska

„Rekonstrukce tramvajové trati je jedinečnou příležitostí, jak spolu s tímto výrazným zásahem do technické infrastruktury ulice rehabilitovat celý uliční prostor,“ řekla Petra Kolínská (Trojkoalice/SZ), náměstkyně pražské primátorky. Koncepční studie proměny Vinohradské počítá podle jejích slov s novým uspořádáním tramvajových zastávek, vybudováním nových přechodů pro chodce nebo zajištěním větší bezbariérovosti. ”Kromě zlepšení dopravního řešení se zkvalitní veřejná prostranství, což bude přínosem také pro obchodníky a podnikatele v místě. Upravit se musí chodníky, obnovíme lavičky a další mobiliář a počítá se s vysazením 85 nových stromů,“ popsala Kolínská.

Konkrétní rozdělení do jednotlivých etap rekonstrukce bude přesně stanoveno v navazující projektové přípravě. Předpokládá se, že rekonstrukce tramvajové tratě proběhne v jedné, maximálně dvou fázích. K opravě tratě budou vždy přičleněny úseky ulice (spadající do investice magistrátu) přímo související se zajištěním funkčnosti provozu tratě tzn. zastávky a bezprostřední okolí a některé křižovatky.

V dalších krocích by měly být (nezávisle na provozu tratě) postupně dokončeny úpravy zbylých povrchů ulice, tzn. především chodníků, doplnění stromořadí, úpravy veřejných objektů a instalace mobiliáře.

Celkové náklady na rekonstrukci se pohybují v rozmezí 548 až 610 miliónů korun. Z toho přibližně třetinu částky 220 miliónů korun hradí pražský dopravní podnik na rekonstrukci tratě a trakčního vedení. Zbylou část hradí hlavní město. „Co se týče laviček, pítek, stojanů na kola a dalšího mobiliáře ten má vyjít na 11 miliónů korun, doplnění stromořadí na dalších sedm miliónů, lampy budou stát 18 miliónů. Rekonstrukce budou soutěženy a předpokládané ceny se tak ještě mohou snížit,” doplnila Kolínská.

Koncepční studii vypracoval Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy ve spolupráci s městskou částí Praha 2 a Praha 3. „Při tvorbě studie jsme se na názor ptali i místních – čeho si váží, co jim znepříjemňuje život, co by chtěli zlepšit,“ podotkl ředitel Institutu plánování a rozvoje Petr Hlaváček. „A jsem rád, že se nám podařilo vypracovat kvalitní návrh rekonstrukce, který pomůže vytvořit živou městskou třídu, kde budou lidé chtít trávit čas,“ doplnil.

Reklama

Výběr článků

Načítám