Plzeňská Techmania zve na výlet do "zVĚDAvého vesmíru"

Novinky, Alena Lochmannová

Odstartoval nový školní rok a s ním i zbrusu nová programová nabídka plzeňského science centra Techmania.

Foto: Techmania Science Center

Odstartoval nový školní rok a s ním i zbrusu nová programová nabídka plzeňského science centra Techmania.

To během prvního pololetí letošního školního roku postupně nabídne vesmírné programy v laboratořích a dílnách, vesmírnou show, nové filmy a další novinky.

„V listopadu by měl na kometě Čurjumov – Gerasimenko přistát modul Philae, který sem dopravila sonda Rosetta. Půjde o vůbec první člověkem vyrobený přístroj, který stane na povrchu komety. Proto jsme připravili celý náš vesmírný program, který chce přiblížit lidské poznání vesmíru z různých úhlů a v různých souvislostech," říká koordinátor zVĚDAvého vesmíru, astronom Techmanie Tomáš Meiser.

V dílnách budou návštěvníci pomáhat posádce Apolla 13 s výrobou vzduchového filtru z improvizovaných prostředků, na pomyslnou palubu rakety se dostanou také ve fyzikální laboratoři, zatímco biologická laboratoř jim pomůže nalézt odpověď na otázku přežití živého organismu ve vesmíru.

Připravená vědecká show prozradí, jak si cestování mezi hvězdami představovali naši předkové a planetárium nabídne v nadcházejících dvou měsících dvě filmové novinky – animovaný snímek Jsme vetřelci! a autorský snímek Techmanie Hluboký vesmír.

Ve science centru se v rámci nového programu představí také sonda Rosetta. Počátkem měsíce října zde bude instalována interaktivní výstava, jejíž součástí bude model Rosetty ve skutečné velikosti.

Veřejnost bude moci využít tzv. "zvědavý balíček". Ten zahrnuje šest vstupů na libovolnou kombinaci vesmírných filmů a programů v laboratořích a dílnách a k tomu neomezený počet vstupů do expozic během pololetí neomezený počet vstupů do expozic science centra.