Hlavní obsah

Plzeň navštívili zástupci Monitorovacího a poradního panelu Evropské komise

10. 3. 2014, 10:12
Novinky, Alena Lochmannová

Ve dnech 6. a 7. března navštívili Plzeň zástupci Monitorovacího a poradního panelu Evropské komise pro projekt Evropské hlavní město kultury. Účelem jejich návštěvy bylo seznámení se současným stavem příprav realizace projektu Plzeň - Evropské hlavní město kultury 2015 a posouzení jeho náplně.

Foto: Alena Oudová

Ve dnech 6. a 7. března navštívili Plzeň zástupci Monitorovacího a poradního panelu Evropské komise pro projekt Evropské hlavní město kultury.

Článek

Při svém pobytu se zástupci Monitorovacího a poradního panelu Evropské komise pro projekt Evropské hlavní město kultury setkali a diskutovali s vedením města Plzně, s vedením společnosti Plzeň 2015, zástupci Plzeňského kraje a Ministerstva kultury ČR i se aktéry kulturního dění ve městě Plzni.

„V posledním roce se projekt Plzeň - Evropské hlavní město kultury 2015 posunul výrazně kvalitativně dopředu. Věřím, že změnu při návštěvě Plzně zaznamenali i zástupci Monitorovacího a poradního panelu a že jsme o krok blíže k udělení Ceny Meliny Mercouri,” uvedl plzeňský primátor a zároveň předseda správní rady společnosti Plzeň 2015 Martin Baxa.

„Zástupci monitorovacího panelu nám při pracovním jednání poskytli doporučení, jak v přípravách dále postupovat. Jsem rád, že spíše než výtky jsme získali cenné rady, které se ve většině případů shodují s námi připravenou strategií,” podotkl ředitel společnosti Plzeň 2015 Jiří Suchánek.

Doporučení udělené tříčlennou komisí se týkalo například role Světovaru jako Domu evropských kultur. „Plánujeme Světovar obsadit aktivitami, které dokáží být soběstačné. Domlouváme se s mladými designery, kteří mají konkrétní zájem zařídit si zde vlastní návrhářské studio, řešíme také propojení s festivalem moderních technologií Ars Eletronica a Czech Designem a dalšími institucemi,” řekl programový ředitel Plzně 2015 Jiří Sulženko.

Další podněty se zaměřily například na komunikaci programových aktivit, online propagaci s využitím sociálních sítí a online marketingových nástrojů či kvalitu služeb v oblasti cestovního ruchu.

„Všechny podněty týkající se komunikace řešíme, kompletní program příštího roku postupně odhalujeme a informujeme nejen místní, ale i celostátní média. Zkrátka nepřijdou ani uživatelé sociálních sítí. Pro návštěvníky chystáme aplikace pro chytré mobilní telefony,” dodal ředitel komunikace Plzeň 2015 Radovan Auer.

Reklama

Související témata:

Výběr článků