Hlavní obsah

Plzeň 2015 boduje kampaněmi doma i v zahraničí

Novinky, Alena Lochmannová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Evropské hlavní město kultury 2015 získal ocenění Czech Tourism Awards v kategorii Bestes Projekt. Ta je udělována partnerům, kteří se významně podílí na podpoře a propagaci České republiky.

Foto: Plzeň 2015, o.p.s.

Cenu převzal začátkem března ředitel marketingu a komunikace společnosti Plzeň 2015 Radovan Auer.

Článek

Cenu převzal začátkem března ředitel marketingu a komunikace společnosti Plzeň 2015 Radovan Auer z rukou generální ředitelky Czech Tourismu Moniky Palatkové a Jiřího Rosenkranze, ředitele zahraničního zastoupení CzechTourismu v Berlíně v rámci neznámějšího veletrhu cestovního ruchu ITB Berlin. Veletrh ukázal velký nárůst zájmu o Plzeň jakožto Evropské hlavní město kultury 2015 a pozitivní vnímání města jako atraktivního turistického cíle.

„Projekt Evropské hlavní město kultury 2015 je mimo jiné jedinečnou příležitostí, jak zviditelnit Plzeň, ale i Českou republiku v zahraničí. V minulém roce se nám to podařilo, což potvrzuje zvýšený zájem o návštěvu našeho města a rovněž uznání agentury CzechTourism v podobě ocenění Nejlepší projekt, které jsme získali. Poukazuje na dobrou práci odborných složek města a společnosti Plzeň 2015 a je závazkem pro pokračování ve zdařile zahájené prezentaci a marketingových aktivitách také v letošním pro nás významném roce,” uvedl k tomu náměstek primátora pro oblast kultury, cestovního ruchu, památkové péče a projektu EHMK 2015 a předseda správní rady společnosti Plzeň 2015 Martin Baxa.

Ocenění dostávají projekty, které vyvinou speciální angažmá při prezentaci České republiky v zahraničí. Potvrzuje, že Evropské hlavní město kultury není jen lokálním festivalem, ale naopak má význam pro budování image a posilování zájmu o českou kulturu. Konkrétně byla ze strany Czechtourismu vyzdvižena příkladná spolupráce při organizaci presstripů zahraničních novinářů a pracovních návštěv touroperátorů v Plzni i zahraniční prezentace na kulturních akcích a veletrzích cestovního ruchu.

V loňském i letošním roce si Plzně ve zvýšené míře všímají světová média - mezi nejvýznamnější patřily reportáže v britské televizi BBC, německých kanálech ARD a ZDF, v denících The Guardian, The Daily Telegraph, Der Neue Tag, cestovatelských časopisech GeoSasion či Reisemagazin a další. Díky spolupráci s pobočkami Czech Tourismu se objevují články s pozvánkami do Plzně i v zámoří (USA, Mexiko, Jižní Korea, Chile aj.). Reklama, kterou takto projekt v zahraničí získal, má hodnotu několika stovek tisíc euro.

Důraz klade společnost Plzeň 2015 i na propagaci projektu v tuzemsku. Kampaň Otevřete si plzeňský ráj! cílí na širokou veřejnost ve větších městech České republiky, v rozšířené míře pak v Praze i na letišti Václava Havla. 

„Bodovali jsme také v hodnocení reklamy odborného měsíčníku Strategie, který se věnuje reklamě a marketingové komunikaci. Náš televizní spot obsadil druhé místo v takové konkurenci, jako jsou například kampaně Škoda Auto, Seznam či GE Money Bank. K natáčení jsme přizvali v zahraničí proslulého plzeňského herce Ivana Fraňka, který z potemnělé nádražní hospůdky na Smíchově zve do Evropského hlavního města kultury, aby návštěvníkům ukázal, co všechno kromě piva v sobě Plzeň skrývá,” uvedl marketingový ředitel Plzně 2015 Radovan Auer.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám