Článek
Cenu převzal začátkem března ředitel marketingu a komunikace společnosti Plzeň 2015 Radovan Auer z rukou generální ředitelky Czech Tourismu Moniky Palatkové a Jiřího Rosenkranze, ředitele zahraničního zastoupení CzechTourismu v Berlíně v rámci neznámějšího veletrhu cestovního ruchu ITB Berlin. Veletrh ukázal velký nárůst zájmu o Plzeň jakožto Evropské hlavní město kultury 2015 a pozitivní vnímání města jako atraktivního turistického cíle.
„Projekt Evropské hlavní město kultury 2015 je mimo jiné jedinečnou příležitostí, jak zviditelnit Plzeň, ale i Českou republiku v zahraničí. V minulém roce se nám to podařilo, což potvrzuje zvýšený zájem o návštěvu našeho města a rovněž uznání agentury CzechTourism v podobě ocenění Nejlepší projekt, které jsme získali. Poukazuje na dobrou práci odborných složek města a společnosti Plzeň 2015 a je závazkem pro pokračování ve zdařile zahájené prezentaci a marketingových aktivitách také v letošním pro nás významném roce,” uvedl k tomu náměstek primátora pro oblast kultury, cestovního ruchu, památkové péče a projektu EHMK 2015 a předseda správní rady společnosti Plzeň 2015 Martin Baxa.
Ocenění dostávají projekty, které vyvinou speciální angažmá při prezentaci České republiky v zahraničí. Potvrzuje, že Evropské hlavní město kultury není jen lokálním festivalem, ale naopak má význam pro budování image a posilování zájmu o českou kulturu. Konkrétně byla ze strany Czechtourismu vyzdvižena příkladná spolupráce při organizaci presstripů zahraničních novinářů a pracovních návštěv touroperátorů v Plzni i zahraniční prezentace na kulturních akcích a veletrzích cestovního ruchu.
V loňském i letošním roce si Plzně ve zvýšené míře všímají světová média - mezi nejvýznamnější patřily reportáže v britské televizi BBC, německých kanálech ARD a ZDF, v denících The Guardian, The Daily Telegraph, Der Neue Tag, cestovatelských časopisech GeoSasion či Reisemagazin a další. Díky spolupráci s pobočkami Czech Tourismu se objevují články s pozvánkami do Plzně i v zámoří (USA, Mexiko, Jižní Korea, Chile aj.). Reklama, kterou takto projekt v zahraničí získal, má hodnotu několika stovek tisíc euro.
Důraz klade společnost Plzeň 2015 i na propagaci projektu v tuzemsku. Kampaň Otevřete si plzeňský ráj! cílí na širokou veřejnost ve větších městech České republiky, v rozšířené míře pak v Praze i na letišti Václava Havla.
„Bodovali jsme také v hodnocení reklamy odborného měsíčníku Strategie, který se věnuje reklamě a marketingové komunikaci. Náš televizní spot obsadil druhé místo v takové konkurenci, jako jsou například kampaně Škoda Auto, Seznam či GE Money Bank. K natáčení jsme přizvali v zahraničí proslulého plzeňského herce Ivana Fraňka, který z potemnělé nádražní hospůdky na Smíchově zve do Evropského hlavního města kultury, aby návštěvníkům ukázal, co všechno kromě piva v sobě Plzeň skrývá,” uvedl marketingový ředitel Plzně 2015 Radovan Auer.