Hlavní obsah

Parním vlakem na velikonoční hrad Křivoklát

Novinky, Jiří Cysař

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

O letošních Velikonocích vyráží, po zimní přestávce, parní vlak tažený lokomotivou Šlechtična na hrad Křivoklát. Stane se tak 19. a 20. dubna z nádraží Praha-Braník.

Foto: Jiří Cysař

Šlechtična

Článek

Nostalgické jízdy parním vlakem jsou vždy velkým lákadlem pro děti i jejich rodiče nebo prarodiče. Kouřící a funící lokomotiva přitahuje jako magnet. A tak můžeme opět po zimní přestávce vyrazit na spanilou jízdu se Šlechtičnou podél Berounky až na hrad Křivoklát, nebo pokračovat do železničního muzea v Lužné u Rakovníka.

Lokomotiva 475.1 byla univerzální parní lokomotiva ČSD vyráběná v letech 1947 – 1950 Škodovými závody v Plzni. Pro svůj elegantní vzhled dostala přezdívku Šlechtična. Lokomotiva byla určená pro vozbu dálkových rychlíků, osobních vlaků a také pro dopravu rychlých nákladních vlaků.

Vlak vyjíždí z Prahy-Braníka něco málo po deváté hodině ráno po oba dva sváteční dny přes Smíchov a Beroun na svou pravidelnou trasu. Na Křivoklát přijíždí souprava historických vagónů kolem jedenácté hodiny - můžete poté navštívit Knížecí velikonoce na hradě.

Tradiční vítání jara na hradě Křivoklátě návštěvníky přenese o jeden a půl století zpět - vychutnají si atmosféru zvyků, řemesel a života našich předků. Velký řemeslnický jarmark a bohatým programem oba dny potrvá od 10 do 17 hodin.

A kdo nemá zájem o dobové historické trhy, může pokračovat do trochu mladší historie - a to do Muzea železnice v Lužné. Parní lokomotivy jsou hlavním lákadlem muzea, neboť jich má ve svém držení více než třicet. Jedná se o exponáty z různých období železničního provozu, od malých lokálkových lokomotiv z přelomu devatenáctého a dvacátého století až po nejvýkonnější stroje, které zažily vrchol a postupný útlum parní trakce v druhé polovině století dvacátého.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám