Hlavní obsah

Na letošní Travelfest si našlo cestu bezmála deset tisíc návštěvníků

Novinky, Petr Pokorný

Rekordní návštěvnost a pozitivní ohlasy odborné i laické veřejnosti. To je ve zkratce bilance letošního třetího ročníku nejvýznamnějšího jihočeského veletrhu cestovního ruchu Travelfest 2019, za nímž se v neděli 28. dubna zavřely brány výstaviště v Českých Budějovicích.

Foto: Petr Pokorný

Českobudějovický Travel♥Gastro-fest 2019.

Článek

Dnes již nedílnou součástí třídenního veletrhu, kterému předcházela dvoudenní odborná konference Travelcon 2019, byl oblíbený Gastrofest Jaro 2019.

„Právě spojení, přesněji řečeno prolnutí, Travelfestu a Gastrofestu se ukázalo jako výborné rozhodnutí, které se nesporně odrazilo v rostoucí návštěvnosti. Dobré jídlo a pití totiž k cestování neodmyslitelně patří. Důkazem toho je dnes již běžně užívaný termín gastroturistika, nejrychleji rostoucí odvětví cestovního ruchu, které spojuje hned dvě příjemné aktivity. Cestování a kulinářské zážitky,“ uvedl Jaromír Polášek, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR), organizátora konference i veletrhu s novým podtitulem Travel ♥ Gastro.

Všichni to znají. Každý výlet se nakonec stočí k debatě, kde se najíst. Nový koncept Travelfestu prolnul dříve oddělené expozice cestovního ruchu a kulinářských zážitků do jednoho celku. Stánky jednotlivých turistických oblastí JCCR promíchala s těmi, které nabízely lokální speciality, regionální výrobky a podobně. Návštěvníci tak mohli nerušeně studovat nabídku výletů, zážitků či památek a přitom si v klidu pochutnávat na některé z nabízených dobrot.

„Občas se sice na některé mapě, brožuře nebo katalogu objevily stopy nějakého jídla, ale i to je důkaz toho, že toto spojení funguje,“ poznamenal Polášek. To potvrdil i ředitel Gastrofestu Vladimír Tůma. „Cestovat s prázdným žaludkem nestojí za nic,“ konstatoval Tůma. Spokojeni byli prodejci jídla a pití, z nichž mnozí prodali prakticky vše, co na výstaviště přivezli, i zástupci turistických oblastí, k jejichž nabídce jídlo přilákalo více zájemců.

Bavily se rodiny s dětmi i senioři

Podle manažerky Travelfestu Kláry Kaštylové z JCCR sehrál svou roli při dosažení rekordní návštěvnosti doprovodný program. Bavili se všichni. Děti, jejich rodiče i senioři. Obrovský ohlas měl například kvartet THOMBAND, jehož hudba zněla celé tři dny pavilonem T1. Absolutním trhákem pak bylo sobotní čtyřhodinového natáčení pořadu plného hvězd TV Šlágr.

„Pavilon byl celou dobu plný k prasknutí, lidé tančili, tleskali nadšením a zpívali. Závěrečná píseň Jede, jede, mašinka…, pak táhla nekonečný vláček celým výstavním objektem,“ popsala náladu v T2 Kaštylová.

Právě sem umístila Jihočeská centrála cestovního ruchu expozici pokračujícího přeshraničního projektu „Památky žijí“. Jeho hlavním cílem je představit méně známá historická místa a dosáhnout zvýšení návštěvnosti těchto často zcela neprávem opomíjených památek spolu se zvýšením počtu přenocování v projektovém regionu. Cílovou skupinou tohoto projektu jsou především senioři, takže se JCCR spojení s programem TV Šlágr v pavilonu T2 velice osvědčilo.

Travelfestu a Gastrofestu předcházela konference věnovaná cestovnímu ruchu Travelcon 2019. I zde si JCCR zapsala rekord, tentokrát v počtu registrovaných účastníků. Z celé ČR jich do Budějovic přijelo zhruba 360, tedy přibližně o stovku více než loni.

Reklama

Výběr článků

Načítám