Hlavní obsah

Karvinský magistrát zeštíhluje počet odborů

Novinky, Pavel Jaňurek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Polovina odborů a tedy polovina dnešního stavu vrcholných manažerů, lepší organizace práce, aby například klienti vyřizovali záležitosti na jednom místě, a méně úředníků: tak by měl vypadat karvinský magistrát do dvou let.

Článek

První změny by měly nastat k lednu 2012, konečný stav včetně snížení stavu úředníků a centralizace služeb do Fryštátu se předpokládá do poloviny roku 2013. Změny schválila rada města.

"Optimalizace struktury magistrátu a zlepšení služeb pro veřejnost je součástí širšího projektu, na který magistrát získal dotace z Evropské unie a realizační tým i iniciativa vychází zevnitř úřadu. Patří tu také rozsáhlé vzdělávání pracovníků magistrátu a cílem jsou ještě rychlejší, efektivnější a lepší služby pro klienty a ještě lepší a jednodušší řízení úřadu a jeho odborů," uvedla Šárka Swiderová, tisková mluvčí města.

V lednu 2012 by měli noví vedoucí odborů začít pracovat na dalších vylepšeních přímo podle zkušeností z praxe tak, aby konečného stavu i organizace prací bylo dosaženo do poloviny roku 2013, kdy magistrát plánuje sestěhovat agendy do centra města.

"Vedení magistrátu si od změn slibuje zjednodušení komunikace uvnitř a logicky také navenek, logičtější struktura pomůže zlepšit servis pro klienty a zjednodušit přístup veřejnosti ke službám – například pokladny budou v jediném místě, zjednoduší se správní řízení, vše se bude vyřizovat v jedné lokalitě a odpadne popojíždění po městě," doplnila Swiderová.

V současnosti pracuje na karvinském magistrátu 340 lidí. Od loňska je to o 5 lidí méně. Podle vedení magistrátu se snaží město volná místa po zaměstnancích, kteří odešli, neobsazovat. Magistrát má letos na svůj provoz o 17 % peněz méně než loni.

Výběr článků

Načítám