Evropská Noc vědců se blíží. Objevujte zajímavosti okolo nás s Univerzitou Pardubice

Novinky, Zuzana Paulusová

Již potřetí se Univerzita Pardubice otevře k návštěvě v rámci celoevropské Noci vědců, která nastane v pátek 25. září tentokrát pod heslem „Budiž noc a budiž světlo!“. Letos si zájemci posvítí v Pardubicích na vědu hned na dvou místech univerzity, která se návštěvníkům otevřou s úderem 16. hodiny.

Foto: Adrián Zeiner

V technologickém areálu Univerzity Pardubice v Doubravicích se otevře nejen metalografická dílna, ale návštěvníci nahlédnou i do laboratoří

V Technologickém areálu univerzity v Doubravicích nabídne Dopravní fakulta Jana Pernera své laboratoře i metalografickou dílnu.

Zájemci zde otestují řadu simulátorů, vyzkouší experimentální vozidla, sestaví si tunel, svezou se v zahradní železnici, pohrají si s osvětlením a světelnými zdroji nebo si vyrobí vlastní lampion ve výtvarné dílně. Zasoutěžit si budou moci malí i velcí v počítačové hře Rozjeď si svou lokomotivu a měřit se budou i decibely největších křiklounů.

Do vědy zájemce vtáhnou i další fakulty

Vyzkoušet lze i nejrůznější zábavné pokusy Fakulty chemicko-technologické, uvidíte ukázky první pomoci a zásahy záchranářů a zdravotníků z Fakulty zdravotnických studií nebo potrápíte své hlavy kvízy, rébusy a matematickými hrátkami Fakulty ekonomicko-správní.

Malé občerstvení bude připraveno přímo z polní kuchyně. Děti si budou moci pohrát a zasoutěžit také v Eurokoutku. S příchodem tmy rozsvítí areál ohňová show.

Historickým autobusem do centra města

Další zajímavosti čekají na návštěvníky univerzitní Noci vědců také v centru města. Fakulta elektrotechniky a informatiky na náměstí Čs. legií zpřístupní své speciální laboratoře a představí zajímavá zařízení. Zájemci si tu pohrají s roboty, inverzním kyvadlem, 3D tiskárnou a skenerem nebo fotovoltaikou. Vědeckou noc prozáří i 3D-led globus či kostka a spousta dalších vědeckých zajímavostí.

Nahlížet do moderního světa vědy a techniky mohou zájemci na obou místech konání až do 22 hodin. Dopravu mezi centrem města a technologickým areálem univerzity bude zajišťovat zdarma historický autobus. Vstup na akci je zdarma.