Hlavní obsah

Dvoudenní autosalón zaplnil nádvoří Plzeňského Prazdroje

Novinky, Jan Kaše

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nádvoří Plzeňského Prazdroje se zcela zaplnilo desítkami modelů známých značek. Velkou pozornost návštěvníků vyvolává část věnovaná automobilům socialistické produkce.

Foto: Jan Kaše

Autosalon na nádvoří Plzeňského Prazdroje

Článek

V pátek 4. května byl zahájen další ročník autosalónu, který se tentokráte odehrává na nádvoří Plzeňského Prazdroje. K vidění je několik desítek značek, mezi nimiž samozřejmě nechybí Škoda, VW, Audi, Suzuki, Hyundai, Kia, Ford, Mitsubishi a mnoho dalších.

Návštěvníci mohou obdivovat takové lahůdky, jako například nový Ford Ranger, jehož nejsilnější motor 3.2 TDCi dosahuje výkonu 147 kW. Automobil nejvíce prokáže své schopnosti mimo zpevněnou vozovku, kde zdolá i vodní překážku, a to až do výšky 800 mm.

Zaujme také nové Mitsubishi Outlander, které s motorem 2.2 DI-D dosahuje výkonu 130 kW,  zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 9,8 sekundy a ručička tachometru se zastaví na dvoustovce.

Zastoupení zde má i značka Suzuki, která získává v českém prostředí stále více příznivců a obdivovatelů. Kromě modelů Grand Vitara a SX4, které jsou jako doma na silnici i v terénu, je na autosalonu k vidění i sportovně laděný model Kizashi, který s motorem 2.4 VVT zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy (resp. 8,8 sekundy s pohonem všech kol) a dosahuje výkonu 131 kW (max. rychlost 215 km/h), či malý, ale čiperný Swift Sport, jehož motor 1.6 VVT o výkonu 100 kW dostane vůz na hranici 100 km/h za 8,7 sekundy.

Velkým zpestřením je bezesporu část věnovaná automobilům socialistické produkce, která je umístěna až v zadní části nádvoří. „Máme zde přes 30 exponátů, převládají vozidla Trabant, ale k vidění jsou i motocykly, jako například populární Simsony," uvedl předseda plzeňského AMK Trabant Petr Pihlík.

Kromě kdysi populárních Trabantů si můžete prohlédnout i Wartburgy, Škodovky a Fiaty. Zároveň se zde dovíte i zajímavé údaje, jako například ceny vozidel v roce 1962 – Škoda Octavia – 38 000 Kč, Trabant 600 – 28 000 Kč a Wartburg 1000 – 44 000 Kč. V roce 1968 v  Tuzexu stál Trabant 6500 TK (tuzexových korun čili bonů) a Fiat 600 vyšel na 7900 TK.

A v průběhu let se zdražovalo. V roce 1970 už stál Trabant 35 000 Kč a Wartburg dokonce 58 000 Kč. Škoda 100 byla k mání za 55 500 Kč, pokud jste měli slušné místo v pořadníku nebo dobré známé. Nutno podotknout, že průměrný plat byl zhruba 1800 Kč.

Brány autosalónu se otevřou ještě v sobotu 5. května, kdy si zájemci mohou jednotlivé expozice prohlédnout v době od 9.00 do 18.00 hodin. Vstup je zdarma.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám