Hlavní obsah

Česko-švédská posádka přivezla první body z nizozemského Zandvoortu

Novinky, Karel Kubeš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

První květnový víkend 5. a 6. května se konal druhý závod německého mistrovství ADAC GT Masters na okruhu Zandvoort v Nizozemsku. Martin Matzke opět bojoval v barvách švédského týmu WestCoast Racing společně z druhým jezdcem Frederikem Lestrupem.

Foto: MM Racing

Martin Matzke a Frederik Lestrup

Článek

V početném startovním poli čítajícím 39 vozů, se ani tentokrát český jezdec neztratil, a již z kvalifikačních jízd bylo zřejmé, že promluví do bojů o přední pozice. V početném startovním poli se česko-švédská posádka umístila na osmém a dvacátém místě.

„Fredrik zajel svůj měřený trénink naprosto perfektně. Byl schopen se probojovat do první desítky a to konkrétně na osmé místo. Následně jsme se ještě kvůli penalizaci posádky vozu Corvette posunuli o místo dopředu, takže jsme nakonec startovali ze sedmého místa,” řekl Martin k první kvalifikaci.

Martinova kvalifikace byla poznamenána vysokým počtem vozů na trati a ve svém nejrychlejším kole, kdy i pneumatiky nebyly v nejlepší kondici, byl nucen předjíždět dva pomalejší vozy a stačilo to pouze na 20. místo. „Později jsme i na datech z telemetrie zjistili, že můj nejrychlejší čas mohl být o šest desetin sekundy rychlejší, což by nás posunulo až na 11. místo. Byla to veliká škoda,“ dodal Martin.

Sobotní závod startoval Frederik ze sedmého místa, ale během zmatků v první zatáčce ztratil čtyři pozice a jezdil na jedenáctém místě až do chvíle střídání. Po zastávce v boxech se Martin na trať vrátil až na dvanáctém místě, ale svoji vyrovnanou jízdou a kvalitní defenzivou před soupeři se dokázal probojovat na konečné 10. místo, které přineslo týmu WestCoast Racing první účast v TOP 10, a také první bod do celkového hodnocení.  

„V prvním závodě jsme trošku promarnili šanci na lepší umístění tím, že jsme v boxech strávili o deset sekund více, než bylo povolené minimum, a to kvůli závadě na měřícím zařízení. Těch deset sekund by nás posunulo ve výsledkové listině o dvě místa výše. Nicméně i přes to jsem spokojen za první body získané do celkového hodnocení,“ řekl Martin k závodu.

Druhý závod se už tak dobře nevyvedl, a to již od prvních okamžiků. V poslední zatáčce zaváděcího kola došlo k poruše na voze startujícího před Martinem, a tím došlo i k narušení celého startovního pole, což nejvíce  dolehlo právě na česko-švédskou posádku. I přes to vedení závod odstartovalo, a to znamenalo pro posádku s číslem 23 ztrátu několika míst ještě před startem.

„To, jak probíhal start dnešního závodu, je pro mě trošku nestandartní, jelikož naše startovní pole nebylo vůbec uspořádáno, jak by mělo podle pravidel být, a i přes to ho vedení závodu spustilo. Ztratili jsme tím několik pozic a bylo to velice nebezpečné,” popisoval Martin situaci.

Problémy však pokračovaly i nadále - při předjíždění jednoho z pomalejších vozů došlo ke kontaktu, kdy byl vůz nárazem odstrčen až na trávu. Martinovi se podařilo vyhnout železným svodidlům a vrátit se zpět na trať, bylo to ale ve chvíli, kdy zatáčkou projíždělo jiné auto, které se nedokázalo těžce ovladatelnému vozu vyhnout. Došlo ke kolizi, která způsobila značná poškození na voze, a tím pro Martina závod skončil.

Reklama

Výběr článků

Načítám