Hlavní obsah

Bavorští podnikatelé v cestovním ruchu navštívili Pošumaví

Novinky, Ivo Šašek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Místní akční skupina Pošumaví z.s.p.o. se sídlem ve Švihově ve spolupráci s partnerskou organizací Touristisches Service Center GmbH v Regenu je nositelem projektu Dámy a pánové, strhněme tu zeď, který je spolufinancován z dispozičního fondu cíle 3 Operačního programu Česká republika - Bavorsko.

Foto: Radana Šašková

Zážitkem pro účastníky bylo i svezení na drezíně na Čachrově

Článek

V rámci tohoto projektu, jehož název je parafrází známého výroku prezidenta USA Ronalda Reagana u Berlínské zdi, se uskutečňují workshopy, exkurze a kontraktační trhy, které mají za cíl navázání co nejužší spolupráce v oblasti cestovního ruchu na obou stranách hranice. Cílem spolupráce je do budoucna vytvoření společných zážitkových balíčků v cestovním ruchu.

V rámci těchto aktivit navštívila ve středu 1. února skupina bavorských podnikatelů v turistickém průmyslu, pracovníků informačních středisek a orgánů veřejné správy zabývajících se cestovním ruchem Pošumaví. Exkurze navazovala na podobný zájezd českých podnikatelů, neziskových organizací a pracovníků veřejné správy, který se uskutečnil na sklonku loňského roku do okresu Regen.

Celodenní exkurze zahrnovala návštěvu farmy a penzionu Jiřího Zeleného v Horním Staňkově, Dvora Krutěnice, zámku Hrádek, kde kromě vlastní prohlídky zámku a muzea se uskutečnila i prezentace sušického Offdoorového parku a jeho aktivit. Exkurze byla zakončena na Čachrově v Muzeu železničních drezín.

Bavorští účastníci exkurze byli překvapeni vysokou úrovní turistických zařízení na území působnosti Místní akční skupiny Pošumaví. Návštěva ukázala, že přes poměrně dlouhou dobu od pádu železné opony stále není ideální rutinní regionální spolupráce v cestovním ruchu mezi podnikateli v regionu. Kromě přetrvávající jazykové bariery je to i nedostatek informací o možnostech zážitkové turistiky u partnerů na druhé straně společné hranice. Důležitou roli by měla sehrát i informační turistická centra, která musí mít v budoucnu dostatek propagačních materiálů v obou jazycích a podávat informace o zajímavostech, aktivitách a činnostech všech partnerů.

Další aktivitou projektu budou v březnu v Klatovech kontraktační trhy s nabídkami zážitkové turistiky, kterých by se měly zúčastnit jak podnikatelské subjekty, tak i neziskové organizace a zástupci veřejné správy, opět z obou stran příhraničí. Projekt je otevřený i pro další zájemce z regionu, kteří se uvedenou problematiku jakýmkoliv způsobem zajímají.

Reklama

Výběr článků

Načítám