Hlavní obsah

Atli Örvarsson: Colette je milostný příběh, který se odehrává v pekle na Zemi

Novinky, Petr Mráček

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Islanďan Atli Örvarsson je hudebním skladatelem, který dokáže zkomponovat famózní hudbu od historických románů po drama. Atli složil hudbu pro tak velké hollywoodské projekty jakými jsou třeba Piráti z Karibiku nebo Myšák Stuart little.

Foto: archív Atli Örvarsson

Atli Örvarsson

Článek

Nejnovějším hudebním počinem tohoto génia je film Milana Cieslara Colette, který vstoupí do kin počátkem září tohoto roku.

Jak to všechno začalo? Oslovil vás Milan Cieslar přímo?

Velmi jednoduše, Milan se spojil s mým evropským agentem.

Proč jste si vybral právě tento film? Byl pro vás první zkušeností s touto tematikou?

Ano, bylo to úplně poprvé, co jsem skládal hudbu pro film s tímto námětem. Viděl jsem snad všechny filmy a dokumenty o holocaustu. Co mne však táhlo k tomuto příběhu nejvíce, bylo jeho téma. Je to v podstatě milostný příběh, který se odehrává v místě, kde je peklo na Zemi. Byl to právě protiklad světla a tmy, který mě fascinoval.

Jaká byla spolupráce s Milanem Cieslarem? Viděl jste některý z jeho předchozích filmů?

Nikdy jsem neviděl žádné Milanovo dílo. I když od té doby jsem viděl pohádku Dešťová víla, kterou natáčel v mé vlasti Islandu a jež jsem si opravdu celou užil! Práce s ním byla radost. Největší výzvou bylo napsat správné hudební motivy, zejména milostné téma a téma židovské tragédie - holocaustu. Poté už jsem měl více méně jeho naprostou důvěru a nechal mne jednoduše dělat mojí práci.

Bylo pro vás obtížné psát hudbu na toto téma a proč?

Nenazýval bych to obtížným, ale musel jsem „sáhnout“ opravdu hluboko, abych našel vhodný motiv k příběhu plnému emocí a tragédie. Jedním z největších důvodů, proč jsem skutečně toužil napsat hudbu k tomuto filmu bylo, že jsem ještě nikdy nepracoval na opravdovém milostném příběhu, ke kterému byla navíc přidán rozměr obrovské tragédie, což byl v důsledku velmi motivující prvek a o to více náročný a zodpovědný úkol.                                                                       

Byl jste osobně přítomen během natáčení? Skládáte hudbu na konkrétní scény, nebo jak to vůbec chodí?

Nebyl jsem se podívat na natáčení, domluvili jsme se až poté. Začínám nejprve psát motivy, a když už je finální střih, začnu je dávat dohromady s konkrétními scénami.

Dozvěděl jste se díky Colette něco nového, co vám ve škole neřekli?

Opravdu mne velmi překvapila velikost koncentračního tábora Osvětim – Birkenau. Pochopil jsem, že v daném okamžiku tam nuceně bylo a pracovalo až 100 000 lidí!

Proč by měli lidé přijít do kina na film Colette?

Je nesmírně důležité připomínat lidem horory, které se odehrávaly v koncentračních táborech během 2. světové války a devastující následky nenávisti a extremismu. Nicméně Colette je také současně velmi povznášejícím příběhem lásky. Přidejte si k tomu výborné herecké výkony, velmi strhující prostředí a speciální efekty – bude to velmi obohacující zkušenost pro diváky ve všech směrech.

Reklama

Výběr článků

Načítám