Hlavní obsah

Výstavu Lodě na vodě nahradil veletrh For Boat, kde představili evropskou novinku

Novinky, Kristýna Léblová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Přestože tradiční výstava lodí na pražské Náplavce s názvem Lodě na vodě letos nebude, milovníci vodních radovánek o své nepřišli. Až do neděle se v Letňanech koná veletrh For Boat, kde je - i když jen na suchu - k vidění nespočet lodí, jacht nebo skútrů.

Výstavu Lodě na vodě nahradil veletrh For Boat, kde představili evropskou novinkuVideo: Novinky

 
Článek

Lodě na vodě se loni konaly po osmé, ale netěšily se už takovému zájmu. Pořadatel se tedy dohodl s novým organizátorem, na kterého převedl práva k výstavě Lodě na vodě. „Chceme tomu zvednout prestiž, návštěvnost je zatím velká, takže to vypadá, že se záměr povedl,“ chválí si veletrh For Boat Martin František Přívětivý, obchodní ředitel pořádající firmy ABF.

Největší novinkou, kterou veletrh nabízí je nový model vodního skútru Kawasaki SX-R. Je to dlouho očekávaný stroj kategorie tzv. Stand-Up vodních skútrů. Oproti je jeho motor čtyřtaktní čtyřválcová patnáctistovka s výkonem až 160 koní. V dnešní době je to jediný sériově vyráběný Stand-Up vodní skútr, který lze v Evropské unii přihlásit do registru plavidel.

„Slouží na závody nebo na volné ježdění do skupiny hydrocross, to znamená závody mezi bójemi. Výjimečné je to tím, že ta technologie, která přišla do tohoto stroje, tak je čtyřtaktní motor, který na scéně vodních skútrů chyběl, do teď se dělaly dvoutaktní motory, tudíž je to žhavá novinka s velkým výkonem, stojací skútr, který tady zatím nebyl. Je to premiéra v Evropě,“ řekl Novinkám zástupce importéra Roman Ernest s tím, že cena je 299 tisíc korun a zájemci se jen hrnou.

Na řeku i na moře

Motorový člun Balt 818 Titanium je první poloskluzový obytný člun na českém trhu. „Největší zajímavostí na této lodi je to, že má poloskluzový režim plavby, což nebývá úplně zvykem. Hodí se na naše řeky, přehrady, jezera. I se slabým třicetikoňovým motorem může tato devítimetrová loď jezdit po našich řekách. Díky tomu, že je zde rozveden systém médií, to znamená plyn a elektřina, tak ta loď je soběstačná, má v sobě ostrovní režim, pakliže mám u sebe alespoň dvě plynové bomby, jinak ostatní zajišťuje dobíjení z motoru,“ vysvětlil technik firmy Wavy Boats Petr Winn a dodal, že na moře je vhodná na příbřežní plavbu za hezkého počasí.

Díky výkonu a rychlosti dokáže lehce zamezit nebezpečným situacím jako je je silný proud v přístavišti, změna počasí nebo kolizní kurzy s velkými loděmi. Cena se odvíjí dle motoru, který si zákazník přeje, ale v základu stojí 1,5 miliónu korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám