Hlavní obsah

Od nápadité reklamy dovedl svou firmu až k pohádkovému prodeji

Novinky, Vojtěch Pospíšil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Možná si na tu reklamu pamatujete. Byla na jednorázové strojky na holení a jeden americký podnikatel v ní velice zábavně vysvětloval, proč byste se měli vykašlat na drahou konkurenci a koupit si místo toho jeho levné žiletky. Vypadalo to jako bláznivý nápad, ale ujal se. A z toho podnikatele udělal boháče.

Reklama na žiletky za dolar sklidila úspěch po celém světěVideo: dollarshaveclub.com

 
Článek

Nápad to byl jednoduchý. Společnost Dollar Shave Club (volně přeloženo jako Klub holení za dolar) začala na bázi předplatného, kdy lidem, hlavně tedy mužům, dodávala jednorázové strojky na holení a další příslušenství za dolar měsíčně.

Společnost vznikla v červenci roku 2011 a na začátku dalšího roku se bleskově dostala do povědomí miliónů lidí povedenou (a později oceňovanou) reklamou, v níž Michael Dublin, který firmu společně s Markem Levinem založil, přesvědčoval diváky, že jeho produkty jsou nejlepší.

A byl to okamžitý úspěch. Webová stránka společnosti po dvou hodinách od uvedení videa spadla a skladové zásoby se vyprodaly za hodin šest.

Gigant zavětřil šanci

Od té doby Dollar Shave Club nabral 3,2 miliónu členů a pevně se usadil v konkurencí nabitém segmentu prostředků na holení. A i přesto, že ještě nevygeneroval žádný zisk, byla jeho členská základna velkým lákadlem pro větší firmy.

Nebylo proto tak velkým překvapením, když se tento americký start-up v červenci stal novou akvizicí mezinárodního gigantu Unilever. Obě strany kupní částku nezveřejnily, list The Financial Times ale uvádí pěknou sumu – rovnou miliardu dolarů, tedy něco přes 24 miliard korun, v hotovosti.

Všechno samozřejmě nejde do kapsy Dublinovi s Levinem, kteří se o částku rozdělí s investory, kteří jejich projekt v průběhu let za podíl ve firmě podpořili. I tak si ale přijdou na slušný díl a Dublin navíc zůstává šéfem společnosti. Takže hned dvojitý úspěch. Pro srovnání, průlomová reklama tehdy vyšla Dublina na skromných 4500 dolarů.

Firma má hodnotu stovek miliónů dolarů

Unilever do obchodu šel i přesto, že firma čelí žalobě od Gillete kvůli údajnému zneužití patentů. Není se čemu divit, Dollar Shave Club totiž Gillete ubral citelnou část zákazníků, což vedlo k tomu, že mnohem větší konkurent si loni sám založil podobnou službu s názvem Gillete Shave Club. Toho všeho teď bude chtít využít Unilever, jehož velikost rozšíří potenciál Dollar Shave Clubu.

„Plánujeme využít globální silu Unileveru k podpoře Dollar Shave Clubu v dosažení jeho plného potenciálu v oblasti nabídky a dosahu,“ stojí v prohlášení firmy k obchodu.

Dollar Shave Club dosáhl loni tržeb ve výši 152 miliónů dolarů a letos je na cestě k překročení hranice 200 miliónů dolarů. Při loňském kole financování firmu investoři ocenili na 615 miliónů dolarů, takže pokud je uváděná prodejní částka pravdivá, jistě jsou všichni, kteří do tohoto start-upu dali peníze, spokojeni.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám