Článek
Zařízení se připíná na záda jako batoh a je poháněno baterií, přičemž v provozu podle výrobce vydrží až hodinu a půl. Jetpack dokáže vyvinout rychlost až tři metry za sekundu a váží jen něco přes 13 kilogramů, takže jej lze relativně snadno přenášet.
Novinka je funkční až do hloubky 40 metrů, ale s ohledem na bezpečnost má nastavené omezení na tři metry.
„Jde o první podvodní jetpack na světě. Jedná se o kompaktní pohonný systém, který se nosí na zádech a umožňuje vám létat pod vodou jen za pomoci pohybu těla,“ uvedl pro agenturu AP zakladatel a generální ředitel CudaJet Archie O’Brien.
„Takřka každá komponenta uvnitř zařízení byla navržena od píky, jetpack ale funguje na velmi základních principech. Vpředu nasává vodu, kterou vystřelí dozadu, což umožňuje pohyb vpřed. Díky postroji pak pohybem těla zatáčíte a zařízení ovládáte,“ vysvětlil s tím, že ovládání pohybu usnadňuje také ruční ovladač.

Ovládání jetpacku má být velmi jednoduché.
Nápad vytvořit podvodní jetpack vznikl během O’Brienových studií, kdy se inspiroval freedivingem v Thajsku.
„Celý projekt vznikl, když jsem se okrajově věnoval freedivingu v Ko Tao. Plaval jsem tam a říkal jsem si, že by bylo super, kdyby to šlo rychleji. Po návratu do Anglie jsem jako svůj závěrečný projekt začal zkoumat pohonné systémy a učil se, jak zmenšit některé z dostupných pohonů a umístit je na záda, aby vznikl podvodní jetpack,“ prozradil.
Zájem je i přes vysokou cenu
Produkt je určen pro luxusní segment trhu a cena se pohybuje kolem 22 500 liber (přibližně 632 tisíc korun).
„Představte si, že jste si celý život mysleli, že jste zažili všechno – rychlá auta, vodní skútry, potápění – a najednou přijde něco úplně nového, díky čemuž létáte pod vodou,“ obhajuje O’Brien vysokou cenovku. „Myslím, že reálná hodnota je mnohem vyšší, než za kterou jetpack prodáváme. Je drahý na výrobu,“ dodává.

Zařízení dokáže vyvinout rychlost až tři metry za sekundu.
CudaJet uvádí, že výrobní kapacity na letošní rok jsou již vyčerpané a nové objednávky jsou zařazovány na čekací listinu pro příští rok. Zákazníci pocházejí z Evropy, Severní Ameriky a Blízkého východu, přičemž největší zájem je u majitelů jachet a luxusních resortů.
„Miluji sledování reakcí lidí. Nikdy nevíte, jestli budou překvapeni, budou se smát, nebo jen zůstanou v šoku. Jde o smyslové přetížení, někdy ani nemohou mluvit,“ tvrdí zakladatel jetpacku, jehož omezením je skutečnost, že uživatel musí zadržet po celou dobu používání dech, tudíž se musí vždy jednou za čas z vody vynořit.