Hlavní obsah

Zpěvák Noid není jen partnerem Lucie Bílé

Právo, Jaroslav Špulák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

S materialismem by se to nemělo přehánět, říká čtyřiadvacetiletý zpěvák a hudebník Václav Bárta. Víme o něm, že si nechává říkat Noid a chápe to jako své nové jméno. Víme také, že je členem rockové skupiny Dolores Clan, s níž nedávno vydal první album Prwotní strach. Hraje v muzikálu Excalibur a díky němu potkal svou nynější životní partnerku Lucii Bílou.

Foto: Radka Miloševská

Pro děti nyní Vítkovická nemocnice otevřela nové preventivní kurzy, které jsou založeny na přirozeném pohybu a cvičení formou hry.

Článek

Kdo je Noid ve skutečnosti?

Noid je kluk, který se narodil v muzikantské rodině. Rodiče, babička, děda i předci z tátovy strany jsou nebo byli muzikanti. Když mu byli čtyři, rodiče ho k hudbě dokopali. Malému Vašíkovi, tedy mně, se to zalíbilo. Začal jsem skládat první písničky, hrál jsem přitom na vozembouch a asi v sedmi letech mi ten rambajs přestal stačit a začal jsem chodit na piano. Přidal jsem k tomu ještě flétnu a klarinet, ovšem ve čtrnácti jsem začal hrát v kapele Hellpit. Byl to strašný metal. Měli jsme jen dva členy.

Z toho, co jste řekl, vyplývá, že jste vlastně multiinstrumentalista.

No... jsem také hudebník a řekl bych, že mě to baví víc než to zpívání. Fascinuje mě skládání i hraní. Líbí se mi, že to neovlivňuje počasí, má kondice a schopnost zařvat na pódiu. Když skládám, dávají se mi emoce do nástrojů lépe než do zpěvu.

Který nástroj je nejemotivnější?

Je jich spousta. Mám mnoho nástrojů, sbírám je, což je můj velký koníček. Poslední nástroj, který jsem sehnal, je violoncello, takže momentálně je pro mě nejemotivnější violoncello. Má nádherný zvuk, takový, jaký jsem vždycky miloval.

Nástroje sbíráte kvůli jejich historické hodnotě?

Pro mě je důležitější umět na všechny, které mám doma, něco zahrát. Momentálně mě například baví scénická hudba. Když získám nový nástroj, čtrnáct dnů na něj trénuju a pak se snažím dát mu prostor ve skladbě, na které právě pracuji.

Celý rozhovor přinese sobotní vydání deníku Právo.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám