Článek
Jaké to je pro DJ kombinovat elektroniku s živými nástroji?
Nyní je v mé hudbě více živých nástrojů, kytary, basa, bicí. Pro mě je to logický a přirozený vývoj od elektronického základu. Možná je to dáno i tím, že jsem jako teenager hrál na basu. Vracím se k tomu, jak jsem začínal tvořit hudbu, protože mi chybí hraní na reálné nástroje. Je opravdu nutné nepracovat jen s počítačem. Je organické napřed hrát na nástroje, a pak s tím pracovat v počítači.

Trentemöller
Takže je potřeba vidět pot stříkající z bubeníka?
Ano, ale ne pro mě. Jde mi o ten zvuk, protože nemůžete naprogramovat, jak lidé hrají. Je v tom tolik energie, dynamiky, a pak každý umělec nehraje nikdy stejně. My vždycky trochu improvizujeme, pořád něco měníme, možná bubeník hraje o něco rychleji nebo basistka trochu něco jiného.
Budete používat živé nástroje na nahrávkách?
Ne. Při práci na nahrávkách jsem rád ve studiu sám, protože pak mám všechno pod kontrolou. Až když je album hotové, je pěkné, když se sejdeme dohromady a vymýšlíme, co s tím udělat. Naživo samozřejmě nemůžu hrát všechno sám, takže si beru kytaristku, Marie Fiskerová taky zpívá, máme bubeníka, baskytaristu.

Trentemöller vystupuje naživo s živými muzikanty.
A neobjeví se alespoň DVD s koncertní podobou materiálu?
Už je máme, ale není to DVD, je to živá nahrávka jednoho z našich vystoupení na iTunes, ale možná i toto turné zaznamenáme.

Trentemöller vystupuje naživo s živými muzikanty.
Čím to, že tolik elektronické hudby je ze Skandinávie?
Na to se mi těžko odpovídá, protože se necítím součástí scény elektronické hudby. Jednou nohou stojím v elektronice a druhou v indie rocku. A netýká se to jen elektroniky, ze Skandinávie nyní přichází i hodně rocku. Možná je to tím, že hudebníci ze Skandinávie už získali větší sebedůvěru, protože dříve jsme byli známí jen jednoduchými popovými popěvky. Nyní možná mají lidi už větší sebedůvěru, ale skutečně nevím.