Hlavní obsah

Václavek maluje tesknými tóny

Novinky, Alex Švamberk

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sólové album Písně nepísně potvrdilo mimořádné kvality Vladimíra Václavka, neobyčejně plastická nahrávka oplývá působivostí. Václavek ví, jak kombinovat jednotlivé prvky, aby se mu podařilo navodit adekvátní atmosféru.

Článek

Míchá teskné melodie s enervujícími repetitivními figurami, výraznými riffy i kratičkými vyhrávkami, aby písně neztrácely tah a nebyly ploché, aby nebyly pouhými písničkami, ale vícevrstevnatými vyvíjejícími se skladbami.

Náladu podtrhávají aranžmá ozvláštněná nezvyklými zvuky. Jemná glissanda violy dala další dimenzi zvonivému Drakovu letu, pár perkusních úderů a táhlé tóny Binderovy elektrické kytary Odletu vlaštovek a akordeon Ptačím hercům.

Přesvědčivost teprve druhého sólového Václavkova alba však těžko překvapí toho, kdo si uvědomuje, že právě Václavek se podepsal významnou měrou na tvorbě Dunaje, Rale i Bílém Infernu Ivy Bittové. Teprve sólové album však umožňuje si plně uvědomit, jak mimořádnou postavou je, že se obejde i bez rovnocenného partnera, aniž by se to podepsalo na kvalitě. Jen v závěru Václavek neudržel nasazenou laťku, kytarové sólo v Shinanai je příliš poplatné líbivému jazzrocku a v Sedím si mi trochu vadí drsný zpěv.

Vladimír Václavek: Písně nepísně

 Indies 58:11

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám