Hlavní obsah

Tipy Filipa Kudrnáče

Právo, kč, jaš, BAG

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Malíř a sochař Filip Kudrnáč uvádí, co jej zaujalo v kultuře. Redakčními tipy jsou sedmé album skupiny Cypress Hill Till Death Do Us Part a básnická sbírka Nyní Violy Fischerové.

Foto: Zdeněk Friml

Uznávaný varhaník, cembalista, hráč na klavichord a kladívkový klavír Jaroslav Tůma a herecká legenda Josef Somr v Husově sboru v Dobrušce.

Článek

Tipy Filipa Kudrnáče

Čtu: O starém umění, zvířatech, kulturistice, lékařství, ovocnářství, dále Řecké báje, životopisy, časopisy pro dámy i pány a své vlastní dopisy těm, kteří neodepisují.

Poslouchám: Elvis, T. Jones, Engelbert, Gott, D. Shannon, P. Anka, C. Richard, R. Orbison, R. Nelson, M. Mathieu, D. Rousos, Beatles, Abba a podobně. Vážná, melodická hudba přináší nesporný klid.

Viděl jsem: Slavíčkovu nádhernou výstavu v pražské Městské knihovně. Na ČT 2 sleduji s naprostou úctou dokumenty o válce. Jinak je mi líto, že opravdovost lidských charakterů jako byl Frajer Luke nebo Brubaker, nahrazuje opravdovost počítačová...

Cypress Hill: Till Death Do Us Part

Sedmé studiové album Američanů Cypress Hill nepřináší nic nového. Spojuje v sobě vlivy hip-hopu, alternativy, metalu, reggae, latinskoamerické i taneční hudby a texty se dokola točí kolem kouření marihuany, lehkých holek a podobně. Nejzajímavější na celé desce je obal, na němž je snímek sochy Emanuela Maxe Sousoší Piety z roku 1859. Najdete ji na pražském Karlově mostě.

Sony Music/Bonton, 49:43

Viola Fischerová: Nyní

"Nyní, přítomný okamžik, nejsme schopni prožít jako přítomnost, neboť jej určuje minulost i tušení budoucnosti." Tyto rozostřené hranice mezi časem, prostorem a událostmi, které jsou v nové básnické sbírce Violy Fischerové vyplněny vzpomínkami na dětství, vírou v Boha a osobní pokorou, propojuje autorka, "od naděje k nadějkám", hadem historie lidstva, jeho prvotním hříchem a "věčností zamilovanou do díla času".

Fischerová ke svému psaní nepotřebuje přehršle slov či složité metaforické obraty. Nikdy se však neobejde bez relativismu a neustálé nejistoty. Výsledkem toho potom je, že i ve zdánlivé jednoduchosti může být skryto mnohem více, než se zpočátku jeví: "Taky ti občas/ unikají slova? Živá ulice ubíhá/ do temna zeleně? Taky se v noci budíš/ a leká tě předkonec?"

Petrov, 72 strany

Související témata:

Výběr článků

Načítám