Hlavní obsah

Pětašedesátiny slaví zpěvák a moderátor Michal Prokop

13. 8. 2011, 6:27

Do vínku dostal zpěvák, kytarista, moderátor a bývalý politik Michal Prokop, který v sobotu oslaví pětašedesátiny, hlas jakoby předurčený zpívat rock, blues či soul. Tento dar zúročil na několika skvělých deskách, včetně legendárního alba Kolej Yesterday.

Článek

Na vrcholu popularity vyměnil kytaru za úřednická lejstra, když koncem roku 1989 jako řada známých umělců vstoupil do politiky. Na rozdíl od svých kolegů v ní ale vydržel až do roku 1998. Od roku 2000 moderuje v České televizi televizní talk show Krásný ztráty.

Na vrcholu popularity vyměnil kytaru za úřednická lejstra, když koncem roku 1989 jako řada známých umělců vstoupil do politiky. Na rozdíl od svých kolegů v ní ale vydržel až do roku 1998. Od roku 2000 moderuje v České televizi televizní talk show Krásný ztráty.

Na vrcholu popularity vyměnil kytaru za úřednická lejstra, když koncem roku 1989 jako řada známých umělců vstoupil do politiky. Na rozdíl od svých kolegů v ní ale vydržel až do roku 1998. Od roku 2000 moderuje v České televizi televizní talk show Krásný ztráty. "Nikdy jsem se neorientoval jenom na jednu činnost, i když hudba byla vždy ústřední motiv mého života," přiznává vystudovaný ekonom a kulturolog Prokop. Do politiky se vrhl v listopadu 1989 jako předseda stávkového výboru hudebníků a posléze se stal poslancem. Dva a půl roku byl náměstkem ministra kultury a poté opět poslancem. V letech 1998 až 2000 byl ředitelem společnosti Praha 2000 - Evropské město kultury. Od roku 2002 zasedal v Radě Českého rozhlasu, jíž od roku 2004 do února 2006 předsedal.

Na vrcholu popularity vyměnil kytaru za úřednická lejstra, když koncem roku 1989 jako řada známých umělců vstoupil do politiky. Na rozdíl od svých kolegů v ní ale vydržel až do roku 1998. Od roku 2000 moderuje v České televizi televizní talk show Krásný ztráty. "Nikdy jsem se neorientoval jenom na jednu činnost, i když hudba byla vždy ústřední motiv mého života," přiznává vystudovaný ekonom a kulturolog Prokop. Do politiky se vrhl v listopadu 1989 jako předseda stávkového výboru hudebníků a posléze se stal poslancem. Dva a půl roku byl náměstkem ministra kultury a poté opět poslancem. V letech 1998 až 2000 byl ředitelem společnosti Praha 2000 - Evropské město kultury. Od roku 2002 zasedal v Radě Českého rozhlasu, jíž od roku 2004 do února 2006 předsedal.

Na vrcholu popularity vyměnil kytaru za úřednická lejstra, když koncem roku 1989 jako řada známých umělců vstoupil do politiky. Na rozdíl od svých kolegů v ní ale vydržel až do roku 1998. Od roku 2000 moderuje v České televizi televizní talk show Krásný ztráty. "Nikdy jsem se neorientoval jenom na jednu činnost, i když hudba byla vždy ústřední motiv mého života," přiznává vystudovaný ekonom a kulturolog Prokop. Do politiky se vrhl v listopadu 1989 jako předseda stávkového výboru hudebníků a posléze se stal poslancem. Dva a půl roku byl náměstkem ministra kultury a poté opět poslancem. V letech 1998 až 2000 byl ředitelem společnosti Praha 2000 - Evropské město kultury. Od roku 2002 zasedal v Radě Českého rozhlasu, jíž od roku 2004 do února 2006 předsedal. Jako zpěvák zazářil Michal Prokop v roce 1967 na 1. československém beatovém festivalu a poté se skupinou Framus Five natočil dvě alba: Blues In Soul (1968) s převzatým repertoárem a česky zpívané Město Er (1971) s titulní skladbou na text Josefa Kainara. Po rozpadu kapely se v 70. letech věnoval střednímu proudu a byl mj. členem divadla Semafor.

Na vrcholu popularity vyměnil kytaru za úřednická lejstra, když koncem roku 1989 jako řada známých umělců vstoupil do politiky. Na rozdíl od svých kolegů v ní ale vydržel až do roku 1998. Od roku 2000 moderuje v České televizi televizní talk show Krásný ztráty. "Nikdy jsem se neorientoval jenom na jednu činnost, i když hudba byla vždy ústřední motiv mého života," přiznává vystudovaný ekonom a kulturolog Prokop. Do politiky se vrhl v listopadu 1989 jako předseda stávkového výboru hudebníků a posléze se stal poslancem. Dva a půl roku byl náměstkem ministra kultury a poté opět poslancem. V letech 1998 až 2000 byl ředitelem společnosti Praha 2000 - Evropské město kultury. Od roku 2002 zasedal v Radě Českého rozhlasu, jíž od roku 2004 do února 2006 předsedal. Jako zpěvák zazářil Michal Prokop v roce 1967 na 1. československém beatovém festivalu a poté se skupinou Framus Five natočil dvě alba: Blues In Soul (1968) s převzatým repertoárem a česky zpívané Město Er (1971) s titulní skladbou na text Josefa Kainara. Po rozpadu kapely se v 70. letech věnoval střednímu proudu a byl mj. členem divadla Semafor.

Na vrcholu popularity vyměnil kytaru za úřednická lejstra, když koncem roku 1989 jako řada známých umělců vstoupil do politiky. Na rozdíl od svých kolegů v ní ale vydržel až do roku 1998. Od roku 2000 moderuje v České televizi televizní talk show Krásný ztráty. "Nikdy jsem se neorientoval jenom na jednu činnost, i když hudba byla vždy ústřední motiv mého života," přiznává vystudovaný ekonom a kulturolog Prokop. Do politiky se vrhl v listopadu 1989 jako předseda stávkového výboru hudebníků a posléze se stal poslancem. Dva a půl roku byl náměstkem ministra kultury a poté opět poslancem. V letech 1998 až 2000 byl ředitelem společnosti Praha 2000 - Evropské město kultury. Od roku 2002 zasedal v Radě Českého rozhlasu, jíž od roku 2004 do února 2006 předsedal. Jako zpěvák zazářil Michal Prokop v roce 1967 na 1. československém beatovém festivalu a poté se skupinou Framus Five natočil dvě alba: Blues In Soul (1968) s převzatým repertoárem a česky zpívané Město Er (1971) s titulní skladbou na text Josefa Kainara. Po rozpadu kapely se v 70. letech věnoval střednímu proudu a byl mj. členem divadla Semafor. V roce 1978 obnovil skupinu jako Framus 5 a po hledání optimální sestavy i stylu nalezl dokonalé souznění s básníkem Pavlem Šrutem, skladatelem Petrem Skoumalem a hudebníky v čele s houslistou Janem Hrubým. Z tohoto období pochází tři skvělá alba Kolej Yesterday (1984), Nic ve zlým, nic v dobrým (1987) a Snad nám naše děti... (1989).

Na vrcholu popularity vyměnil kytaru za úřednická lejstra, když koncem roku 1989 jako řada známých umělců vstoupil do politiky. Na rozdíl od svých kolegů v ní ale vydržel až do roku 1998. Od roku 2000 moderuje v České televizi televizní talk show Krásný ztráty. "Nikdy jsem se neorientoval jenom na jednu činnost, i když hudba byla vždy ústřední motiv mého života," přiznává vystudovaný ekonom a kulturolog Prokop. Do politiky se vrhl v listopadu 1989 jako předseda stávkového výboru hudebníků a posléze se stal poslancem. Dva a půl roku byl náměstkem ministra kultury a poté opět poslancem. V letech 1998 až 2000 byl ředitelem společnosti Praha 2000 - Evropské město kultury. Od roku 2002 zasedal v Radě Českého rozhlasu, jíž od roku 2004 do února 2006 předsedal. Jako zpěvák zazářil Michal Prokop v roce 1967 na 1. československém beatovém festivalu a poté se skupinou Framus Five natočil dvě alba: Blues In Soul (1968) s převzatým repertoárem a česky zpívané Město Er (1971) s titulní skladbou na text Josefa Kainara. Po rozpadu kapely se v 70. letech věnoval střednímu proudu a byl mj. členem divadla Semafor. V roce 1978 obnovil skupinu jako Framus 5 a po hledání optimální sestavy i stylu nalezl dokonalé souznění s básníkem Pavlem Šrutem, skladatelem Petrem Skoumalem a hudebníky v čele s houslistou Janem Hrubým. Z tohoto období pochází tři skvělá alba Kolej Yesterday (1984), Nic ve zlým, nic v dobrým (1987) a Snad nám naše děti... (1989).

Na spolupráci s tímto tvůrčím týmem navázal Prokop v plné síle znovu až v roce 2006 s albem Poprvé naposledy, které ocenila kritika i fanoušci a jež se stalo podnětem k obnovení koncertní činnosti skupiny Framus Five.

Reklama

Výběr článků