Hlavní obsah

Koncertní verze Amadea dala Soundtracku výjimečný punc. Příští rok bude Skyfall, možná i Brosnan

Právo, Jaroslav Špulák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dvaapadesát členů Filharmonie Hradec Králové vedených nizozemským dirigentem Ernstem van Tielem, šestatřicet sboristů Kühnova smíšeného sboru a oscarový film Amadeus. Takový byl sobotní večer na čtvrtém ročníku Mezinárodního festivalu filmové hudby a multimédií Soundtrack Poděbrady. V koncertní hale bylo opět plno, přišly dva tisíce diváků.

Foto: Lucie Levá

Provedení Amadea na Soundtracku Poděbrady v momentě, kdy dospělo ke svému konci.

Článek

Představení Amadeus Live bylo během své premiéry před necelými třemi lety v londýnské Royal Albert Hall dvakrát vyprodané. O měsíc později bylo dvakrát provedeno v Kongresovém centru v Praze.

Před jeho začátkem dostal festivalovou cenu dirigent Ernst van Tiel, jenž ho předtím řídil už několikrát. Poté pořadatelé oznámili, že asi patnáct minut předtím domluvili na příští rok koncertní provedení bondovky Skyfall (2012) a jedná se i o osobní účast bývalého agenta 007 Pierce Brosnana.

Foto: Lucie Levá

Ernst van Tiel s festivalovou cenou. Vpravo moderátor Pavel Anděl.

Formanův osmi Oscary ověnčený film z roku 1984 byl v koncertní hale promítán na velkoformátové LED projekci. Veškerou hudbu k němu naživo hrál orchestr a zpívali sboristé. Jejich provedení bylo profesionální, citlivé a přesvědčivé.

Mimořádnou pochvalu zaslouží zvukaři, kteří spojili promítání s živou produkcí tak, že mezi reprodukovaným filmovým slovem a koncertem nebylo zvukového rozdílu a jedna složka přecházela plynule do druhé.

Foto: Lucie Levá

Filharmonii a sbor řídil dirigent Ernst van Tiel.

„Miloš Forman natočil úžasný film, který miluju. Byl jsem ohromen, ale především překvapen jeho atmosférou. Postavu Mozarta v něm ztvárnil zcela výjimečně, a způsob, jakým pracuje s hudbou, je neuvěřitelný,“ pochválil dílo českého režiséra van Tiel.

S dvacetiminutovou pauzou trvalo představení tři a půl hodiny. Na jeho konci publikum vstalo a výkonu orchestru, sboristů i dirigenta dlouze aplaudovalo. I s tímto aktem to byla velkolepá pocta vynikajícímu režiséru Formanovi i tvorbě geniálního Mozarta.

Celému Soundtracku Poděbrady pak dala sobotní produkce Amadea punc zajímavé, dramaturgicky promyšlené a kulturně mimořádné akce.

Reklama

Výběr článků

Načítám