Článek
Na úvod Kněžíková připomněla méně známý cyklus Dvořákových Písní na slova z Rukopisu královédvorského. Šest písní podle nechvalně známého falza uchopil Dvořák výrazově i formálně rozvrstvenou hudbou s novátorskými harmoniemi.
Kněžíková je přednesla s citem pro každou z nich, jen srozumitelnost komplikovaných textů nebyla vždy stoprocentní. Zážitkem v jejím emotivním podání se poté staly čtyři Brahmsovy písně.

Kateřina Kněžíková při přednesu Brahmsových písní
Vrcholem večera byl po pauze Griegův písňový cyklus Haugtussa o nešťastné lásce mladé dívky na texty jeho krajana Arneho Garborga. Každá z písní se rovná malému hudebnímu skvostu a mezzosopranistka Bella Adamova jejich poselství tlumočila velmi živě svým barevným a ve všech polohách krásně znělým hlasem, a to i přes jazykovou bariéru norského originálu.

Mezzosopranistka Bella Adamova si vychutnala každý lyrický i dramatický moment Griegova cyklu Haugtussa.
Obě pěvkyně spolu přednesly i výběr z Brahmsových Duetů a Dvořákových Moravských dvojzpěvů. Zvláště devět Dvořákových dvojzpěvů pohladilo po duši líbeznými melodiemi, v nichž se oba hlasy lahodně proplétaly. Citlivým partnerem jim byl celý večer skvělý klavírista David Švec, který se blýskl zejména v náročném klavírním partu Griegova cyklu.
Poetismus časů Dvořákových |
---|
Dvořákova Praha, 12. září v Sukově síni, Rudolfinum, Praha |
Hodnocení: 90 % |