Článek
Vedle Sergeje Prokofjeva ke svým hudebním vzorům řadí i Franka Zappu, Queen anebo Pink Floyd, z těch nehudebních na prvním místě jmenují Monty Python, Charlieho Chaplina nebo Oscara Wildea. Aleksey Igudesman dokonce říká, že k Prokofjevovi bývá často přirovnáván. Po chvíli ovšem připouští, že toto srovnání dělá výhradně on sám.
Nápad začít kombinovat hudbu s humorem dostali Igudesman a Joo jako třináctiletí na prestižní hudební škole Yehudiho Menuhina v Anglii. Společně vzpomínají, jak si v jídelně jednou krátili čas tím, že napodobovali Paganiniho nebo Mozarta hraním na příbory.
Tehdy zjistili, že jejich smysl pro humor a vášeň pro klasickou hudbu se dají přirozeně propojit, a navíc že lidé kolem slzí smíchy. Hyung-ki Joo v rozhovoru řekl, že „chtěli přiblížit klasickou hudbu lidem, kteří by si jinak mysleli, že je pro ně moc vážná nebo uzavřená.“ Inspirovali se přitom i osobnostmi z oblasti hudební komedie, jako byli Victor Borge nebo Dudley Moore.
Igudesman pokračoval ve studiích na konzervatoři v Salcburku, Joo v Londýně. Oba tak měli možnost důkladně poznat hudební tradici, a právě díky dokonalému zvládnutí řemesla si mohou dovolit klasické vlivy přetvářet a hravě s nimi experimentovat.

Klavírista Hyung-ki Joo (vlevo) a houslista Aleksey Igudesman přivezou na Dvořákovu Prahu perfektní interpretaci a osobitý humor.
Průlom v jejich kariéře přišel s programem A Little Nightmare Music, který se šířil na YouTube a zavedl je na pódia po celém světě od Carnegie Hall po Wiener Konzerthaus nebo Hollywood Bowl. Od té doby také spolupracovali s hvězdami, jako jsou Gidon Kremer, Viktoria Mullova, Janine Jansen, Emanuel Ax, Yuja Wang nebo Billy Joel, a vytvořili celovečerní pořady pro televizi.
Klíčem k jejich úspěchu je vedle klasického vzdělání a technické brilance originální propojení klasické hudby s inteligentním humorem a schopností oslovit publikum napříč generacemi i žánry. Jejich přístup bourá hranice mezi takzvaně vážnou a zábavnou hudbou.
Ve svých vystoupeních kombinují prvky stand-up komedie, divadla, popkultury a virtuózní interpretace klasického repertoáru. Díky tomu přitahují nejen milovníky klasiky, ale i publikum, které by jinak do koncertního sálu nejspíš vůbec nepřišlo.
Před dvěma lety dvojice v Praze představila projekt RachmaninOFF Rhapsody, do něhož se zapojili i hráči České filharmonie. Tentokrát přímo na objednávku festivalu Dvořákova Praha vznikl program Sound New World. V něm se odrazovým můstkem pro bláznivou směs hudebních gagů stane Dvořákova Novosvětská symfonie, ale duo si vypůjčí i skladby Beethovena, Haydna nebo Hanse Zimmera.