Hlavní obsah

Glosa: Klempíř na pódiu

Poprvé v životě jsem nedávno zašel na koncert J.A.R. Na koncerty chodím od dětství, viděl jsem toho za půl století požehnaně. Ale dvě party kolem Romana Holého jsem vynechával. Tak jsem si řekl, že starý dluh musím napravit, že chci vidět a slyšet, o co u nich jde naživo.

Foto: J.A.R.

J.A.R.

Článek

Když jsem to absolvoval, vyšlo mi následující: Monkey Business – OK. Má to šťávu, je v tom radost. J.A.R.? – Jednou stačilo. Proč?

Koncert hrozně moc řekne o tom, jak je na tom, obrazně řečeno, umělec s dechem. A u J.A.R. jsem měl neodbytný pocit, že dřív to možná byla jízda, ale teď je to už dost bizár. Tím nemluvím o posledním albu kapely, o předloňském Jezus Kristus Neexistus?, to je jiná kategorie, studiová práce.

Na rozpačitém koncertním dojmu neměli podíl prvotřídní muzikanti, nýbrž trio frontmanů. Respektive: ihned bylo jasné, že zpívat umí jen Dan Bárta, Oto Klempíř a Michael Viktořík dělali „sbory“ a „kecy“. Viktořík taky humor.

Ve svém věku a se svou figurou velmi hraniční. Zrak jsem však nemohl spustit z Klempíře. Na rozdíl od „nestoudného“ Viktoříka se štíhlý a neobnažující se šedesátník jevil jako elegance sama, jenže…

… jenže si jel po své divně nezúčastněné koleji: necharismatický chlad, ostentativní správňáckost jakéhosi polepšeného hříšníka. Nevěřil jsem mu z pódia ani slovo. Přitom jsou to zhusta jeho texty, jež kapela zpívá.

Možná jsem nespravedlivý, z těchto řádek je jasné, že nejsem fanoušek J.A.R, takže jsem je spíš studoval, než se s nimi v sále odvazoval, ale nešel jsem na koncert s předsudky, nýbrž natěšený.

Čili: Když se nyní kapela rozhodla Klempíře propustit, protože se angažuje politicky, zůstal jsem k informaci chladný asi tak, jako byl pan Oto druhdy na pódiu. Řekl jsem si: No a co…

Výběr článků

Načítám