Hlavní obsah

RECENZE: Už zase volá. Černý telefon 2 přináší děs zavátý sněhem

Čeho se v Černém telefonu nedostávalo, to jeho pokračování vykompenzuje měrou vrchovatou. Původní snímek i přes avizovaný horor zavítal víceméně do žánru psychologického thrilleru. Ve dvojce, která je právě v kinech, režisér a scenárista Scott Derrickson naservíroval pravý opak. Filmu nechybí krev, násilí ani tíseň sněhem pokrytého izolovaného místa.

Trailer Černý telefon 2Video: CinemArt

Článek

V roce 2021 se diváci poprvé setkali s Drapákem, téměř nepolapitelným sériovým vrahem dětí, jehož ztělesnil Ethan Hawke. Ten má ve sklepě, v němž vězní unesené osoby, titulní aparát, jehož prostřednictvím lze komunikovat s duchy jeho předešlých obětí.

Najít z Drapákova domu cestu ven, a nadto padoucha sprovodit ze světa, se tehdy podařilo dospívajícímu Finneymu (Mason Thames) za pomoci mladší sestry, bystré a prostořeké Gwen (Madeleine McGrawová). Ta se v novince potýká s nočními můrami, které se vztahují k táboru Alpine Lake, na nějž kdysi zamířila Finneyho a Gwenina již zemřelá matka.

Sourozenci se rozhodnou na místo vydat, aby rozlouskli záhadu strašlivých snů, ve kterých kromě nesnesitelně zvonícího telefonu figurují i krví zbrocení táborníci. Jak správně tuší, je do ní opět zapleten Drapák, jenž se v nadpřirozené formě vrací snad ještě silnější než dřív.

Foto: CinemArt

Ethan Hawke se podruhé představuje v roli sadistického vraha přezdívaného Drapák.

Děj se tentokrát namísto Finneyho více obrací na Gwen. Její představitelka skvěle vystihla právem rozhněvanou a až nepříjemně pohotovou dívku, která žádným coulem nesplňuje představy o naivních puberťačkách.

Rozhořčená z laxního přístupu lidí okolo sebe se usilovně snaží přijít na kloub pozapomenutému kriminálnímu případu, který, jak vychází najevo, úzce souvisí s její vlastní rodinou. K tomu jí dobře sekunduje stále hrůzu nahánějící Hawke, jenž tentokrát nestraší pouze slovy, ale i brutalitou a pár uřezanými končetinami.

Výtečné je zvolené prostředí odlehlého areálu, jehož skličující atmosféru v kombinaci s převážně nočními záběry ještě umocňuje nekončící masivní vánice. Sníh, který si často asociujeme se zimními radovánkami, tu dostává obdobně znepokojivý nádech jako ve Vlčí boudě režisérky Věry Chytilové.

Foto: CinemArt

Jeremy Davies (vlevo) hraje otce Finneyho (Mason Thames).

Režisér Derrickson, který se zejména ve starším hororu Sinister vyžíval v používání zrnitých sekvencí, si s nimi ve druhém Černém telefonu velkolepě pohrává u snových scén, jejichž estetikou se přibližuje klasické Noční můře v Elm Street.

Pomocí osmimilimetrového filmu diváky znamenitě přenáší do počátku osmdesátých let, kdy se příběh odehrává, k čemuž mu dopomáhá také dobová hudba nebo popkulturní narážky.

Potíž je však s přepálenou skoro dvouhodinovou stopáží, kterou oproti už dost rozvleklé první části prodloužil ještě o jedenáct minut. Horor má bohužel vícero hluchých momentů bez jakéhokoli napětí. Ty pohříchu naplňují sentimentální řeči o rodinných poutech, bez kterých se patrně neobejde žádný hollywoodský produkt.

Černý telefon 2 se přesto dokázal oprostit od chyb originálu a posunout se dál. Jako jeden z příspěvků do letošní halloweenské sezony za vidění rozhodně stojí.

Černý telefon 2
USA 2025, 114 min. Režie: Scott Derrickson, hrají: Ethan Hawke, Mason Thames, Madeleine McGrawová, Jeremy Davies a další.
Hodnocení: 70 %

Hororová Týna

  • Jmenuji se Týna a horory miluji od útlého dětství, kdy mi je mí přísní rodiče odpírali.
  • První hororový film, který jsem viděla, byl americký remake slavného japonského Kruhu z roku 2002 s Naomi Wattsovou v hlavní roli. Bylo mi šest let a černovlasá holčička Samara vylézající z televizoru mi nedala spát.
  • Mezi mé nejoblíbenější horory patří Záhada Blair Witch (1999), Rosemary má děťátko (1968), Twin Peaks: Ohni, se mnou pojď (1992), Sinister (2012) nebo Slunovrat (2019).
Foto: soukromý archív K. Skalníkové

Hororová Týna

Výběr článků

Načítám