Hlavní obsah

Brněnský Oněgin pomůže lidem v tíživé situaci

Právo, Radmila Hrdinová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Operu P. I. Čajkovského Evžen Oněgin nastudoval v době koronavirové uzávěry divadel soubor Janáčkovy opery Národního divadla Brno. Ve spolupráci s Českou televizí uvedl premiéru v pondělí 29. března na programu ČT Art.

Foto: archiv NDB

Z představení Evžen Oněgin v Národním divadle Brno.

Článek

Záznam premiéry bude skrze i-vysílání České televize přístupný do 5. dubna. Na představení je možné zakoupit benefiční vstupenky, jejichž výtěžek získá Sociální nadační fond města Brna a Jihomoravského kraje na pomoc těm, které koronavirus dostal do tíživé životní situace.

Inscenaci nastudoval režisér Martin Glaser a dirigent Robert Kružík. Oba se tak po třech letech od společné inscenace Pikové dámy vrátili k Čajkovského opernímu dílu. Na velkém jevišti Janáčkovy opery vytvořili inscenaci v tradičním duchu, v níž Oněgin (Svatopluk Sem) působil jako blazeovaný sobec neschopný skutečného citu a Taťána (Linda Ballová) jako romantická bytost žijící svůj nenaplněný sen.

Výklad opery ale zůstal na půli cesty utopen v prázdně patetickém herectví, z něhož se příjemně odlišoval nejvíc přirozeně prožitý Lenský (Ondřej Koplík).

Pro brněnskou operu, která v posledních letech úspěšně usiluje o dramaturgickou i inscenační náročnost v přístupu k hudebnímu divadlu, je tento Oněgin co do výrazových prostředků i celkového inscenačního tvaru krokem zpět k dávné operní minulosti. Možná by byla pro televizní přenos přínosnější volba brněnským souborem rovněž nastudované a dosud neodpremiérované inscenace Řeckých pašijí Bohuslava Martinů, navíc tematicky vhodné v tomto předvelikonočním čase.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám