Článek
„Zřejmě to tak nevypadá na jeho zdravotní indispozici,“ řekl Právu mluvčí Drážní inspekce Jan Kučera. Strojvůdce při nehodě vlaku na místě zemřel, do nemocnice bylo odvezeno osm zraněných.
Tlačítko bdělosti musí strojvedoucí mačkat v určitých intervalech, aby dal najevo, že je schopen jízdy.
Ve čtvrtek se také znovu potvrdilo, že návěstidlo strojvůdci opravdu ukazovalo, že má jet jen padesátikilometrovou rychlostí. Vlak přitom v době před vykolejením před výhybkou jel rychlostí 117 kilometrů v hodině, na poslední chvíli zapnul rychlobrzdu, do betonové zdi na kraji kolejiště ale narazil rychlostí 108 kilometrů v hodině.

V Ústí nad Labem vykolejil vlak City ElefantVideo: Prima FTV
Jednoznačná příčina nehody vlaku zatím není prokázána, je možné, že pochybil strojvůdce, když nerespektoval rychlost danou návěstidlem před odbočením na jinou kolej. V úvahu připadá stále ale také technická závada. Vlak, který byl odtažen do ústeckého depa, budou ale odborníci teprve zkoumat. „Rozbor vlakové jednotky se bude dělat nejdříve 12. července, v šetření ale pokračujeme,“ dodal Kučera.