Hlavní obsah

Chodec si za svou smrt mohl i sám, řekl soud a řidiči dal podmínku

– Brno

Tma, namrzlá silnice, opilý chodec v tmavém oblečení bez reflexních prvků a k tomu řidič, který na úzké okresní silnice jede rychleji, než by na takové komunikaci měl. Taková kombinace přinesla tragický výsledek v podobě nehody, při níž po střetu s autem zemřel chodec i pes, kterého muž vedl na vodítku. Podle justice si chodec za smrt mohl z devadesáti procent sám, zbylých deset procent viny pak soud přetavil do podoby čtyřměsíční podmínky a zákazu řízení pro řidiče.

Foto: Envato elements

Ilustrační foto

Článek

K nehodě došlo na konci prosince 2020 poblíž Lomnice na Brněnsku. Řidič tam v mírné zatáčce za horizontem nestačil zareagovat na potácejícího se chodce se psem.

„Chodec měl v krvi více než dvě promile alkoholu, neměl žádné reflexní prvky. Řidič zase nepřizpůsobil jízdu svým schopnostem, podmínkám a komunikaci, nejel takovou rychlostí, aby stačil zareagovat, a došlo ke střetu,“ popsal situaci soudce brněnského krajského soudu Aleš Flídr, jehož senát se případem v odvolacím řízení zabýval.

Řidiče totiž potrestal už Okresní soud v Blansku za usmrcení z nedbalosti čtyřměsíčním vězením s podmíněným odkladem na jeden rok. Proti trestu protestoval jak státní zástupce, který chtěl přísnější verdikt, tak sám obžalovaný, který naopak požadoval osvobození.

Autobus na D1 srazil chodce, dálnice stála

Krimi

„Rozsudek soudu je potřeba zcela revidovat, je nesprávný zejména s ohledem na vyhodnocení jízdy mého klienta a také s ohledem na to, zda mohl, či nemohl nehodě vůbec zabránit. Klient by měl být zproštěn,“ argumentoval před odvolacím senátem řidičův obhájce. „Obhajoba jen překrucuje fakta,“ oponoval státní zástupce.

Krajský soud nakonec řidiči k podmínce přidal ještě roční zákaz řízení. Senát upozornil, že vzhledem ke stopám po nehodě jel řidič mezi šedesáti a osmdesáti kilometry v hodině, ačkoli podle znalce by přiměřená rychlost v místě měla být necelých padesát kilometrů.

„Tvrzení obžalovaného, že chodec se mu nasunul do vozovky, neodpovídá krevní stopě při krajnici vozovky. Chodec byl sice v tmavém oblečení, ale při určité míře pozornosti mohl být viděn. Souhlasíme s devadesátiprocentním zaviněním ze strany chodce, ale přecei jen došlo k usmrcení osoby, proto jsme k podmínce přidali ještě nejmírnější zákaz řízení,“ zhodnotil Flídr.

Auto v Ostravě srazilo na přechodu školáka

Krimi

Reklama

Výběr článků

Načítám