Článek
„Při prověřování případu bylo zjištěno, že osmadvacetiletý muž jako strojvedoucí osobního vlaku po dojetí do stanice v Perninku na jednokolejné železniční trati neměl bez vážného důvodu splnit povinnosti uložené mu jízdním řádem a vnitřním předpisem provozovatele dané dráhy,“ informovala mluvčí policie Eva Valtová.
Podle policie strojvedoucí při odjezdu ze stanice neohlásil svůj odjezd dispečerovi a nepočkal na příjezd protijedoucího vlaku ze stanice Nové Hamry. Následně došlo ke srážce vlaků, při které zemřeli dva lidé a dalších 24 bylo zraněno. Škoda byla vyčíslena na 25 milionů korun.
„Kriminalisté zahájili trestní stíhání a muže obvinili ze spáchání přečinu obecné ohrožení z nedbalosti. V případě prokázání viny hrozí obviněnému muži trest odnětí svobody až na deset let,“ konstatovala mluvčí.
Drážní inspekce již dříve uvedla, že ze záznamů komunikace mezi strojvůdci a dispečerem vyplynulo, že vlak jedoucí na Karlovy Vary měl zůstat stát ve stanici Pernink, kde ale nepočkal. Vyšetřovatelé vyslechli nahrávky komunikace mezi strojvedoucími a dispečerem, z prvních poznatků bylo podle nich zřejmé, že hlavní příčinou nehody byla lidská chyba.
Loňská nehoda se stala 7. července asi v 15:10, když se osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu srazil s osobním vlakem v opačném směru. Na trati nebylo žádné zabezpečovací zařízení, které by bránilo nebo upozornilo strojvůdce, že na ni nemá vjet. Vlaky jedoucí v opačných směrech se na trati mají míjet v předem dané stanici, provoz tam řídí lidé a vše závisí na komunikaci strojvedoucích s dispečerem.

Hasiči na místě nehody

Nabouraný vlak