Hlavní obsah

Jak odhalit stočený tachometr a havárie?

Komerční článek

Koupě ojetého auta je vždy riziková. Pokud nevíte, co zažilo s předchozími majiteli, pak ani nevíte, co od něho můžete čekat, ať už z hlediska bezpečnosti provozu, ale také technického stavu a nákladů na opravy a údržbu. Jak se nenapálit?

Foto: Cebia

Nejčastějším prohřeškem je zatajování havárií a poškození

Článek

Bez znalosti historie auta nelze ani stanovit správnou prodejní cenu. Velká část kupujících tak nevědomky přeplatí skutečnou hodnotu auta. Znát historii auta je důležité hned z několika důvodů: pokud odhalíte například poškození, které nemá vliv na bezpečnost, můžete vyjednat s prodejcem slevu a pořídit auto za adekvátní cenu. Můžete ale také odhalit vážnější problémy, které by mohly ohrozit bezpečnost posádky a učinit auto do budoucna prakticky neprodejným. Jedná se zejména o stočený tachometr a větší havárie.

Foto: Cebia, Bez zdroje

Superb km

Odhalte havárie, stočený tachometr i další podvody

Prověřit si, co auto zažilo a zda před vámi prodejce něco netají, je přitom jednoduché a rychlé, neboť auto lze prověřit z pohodlí domova přes internet. Stačí, když na www.cebia.cz zadáte VIN kód vozu (seriózní prodejci ho uvádějí v inzerci, případně ho sdělí na vyžádání), a do několika minut se můžete dozvědět, zda auto bylo havarované či poškozené, k jakému poškození došlo a jak škodu vyčíslila pojišťovna, a můžete dokonce vidět i fotografie vozu po havárii.

Foto: Cebia, Bez zdroje

Havarovaný Tiguan

Foto: Cebia, Bez zdroje

Tiguan opraveny

Dále můžete odhalit, jak bylo auto servisované, můžete vidět průběžný kilometrový nájezd a zjistit, zda nemá stočený tachometr, zjistíte skutečný rok výroby a datum první registrace v ČR i ve světě, skutečnou zemi původu, zda vozidlo není kradené či zatížené leasingem, zda nebylo provozované jako taxi, jak a za kolik bylo v minulosti inzerované, zda se na něj nevztahovala svolávací akce výrobce, jakou má skutečnou výbavu dle výrobce, a mj. získáte také podrobný návod na kontrolu originality identifikátorů, díky čemuž si ověříte, zda auto nebylo nelegálně sestavené z havarovaných či kradených vozidel a zda mu nebyla dána identita jiného auta. V takovém případě by totiž hrozilo zabavení vozu bez náhrady a téměř jistě by takové auto nesplňovalo požadavky na bezpečný provoz. V rámci prověření vozidla přes Cebia si můžete také ověřit aktuální tržní cenu vozidla podle profesionálního systému CebiCat GT, které k ocenění vozidel používají například i pojišťovny.

Cebia má miliardy záznamů o autech z 32 zemí – vyzkoušejte a prověřte si vozidlo

Foto: Cebia, Bez zdroje

U každého vozu prověřujeme

Přes společnost Cebia, která pomáhá motoristům bojovat proti podvodům při prodeji ojetých aut už 32 let, si lze prověřit auto s českým i zahraničním původem. Za dobu své existence už Cebia prověřila celosvětově více než 30 000 000 vozidel. Databáze Cebia obsahuje miliardy záznamů o autech z více než 30 zemí světa, zejména Evropy, sahajících až do počátku 90. let. Data do systému poskytují autorizované i neautorizované servisy a pneuservisy, pojišťovny, leasingové a finanční instituce, výrobci vozidel, policie, autobazary a prodejci vozidel, inzertní a aukční portály z ČR i zahraničí a řada dalších subjektů.

Jaké podvody se na trhu vyskytují?

Stočený tachometr má zhruba každé 3. auto, každé 5. auto má při prodeji uvedenou falešnou zemi původu (pozor, týká se i českého původu, který se falšuje). Rovněž každé 5. auto se prodává o rok či o dva omlazené. Nejčastějším prohřeškem je však zatajování havárií a poškození (99 % aut se prodává jako nehavarované). Další nekalou praktikou je uvádění vyšší výbavy vozidla s cílem přivést zákazníka do prodejního místa, nebo vytváření fiktivních inzerátů za stejným účelem. Mezi časté podvody patří také prodej kradeného vozidla či vozidla zatíženého financováním. Na trhu se vyskytují i nelegálně předělaná auta s novou (falešnou) identitou, která bývají zpravidla sestavená z několika havarovaných či odcizených vozidel.

Odhalte s námi havárie, stočený tachometr i další podvodyVideo: Cebia

Kolik proděláte, když si nezjistíte historii auta před koupí?

Auto se stočeným tachometrem má zcela jinou hodnotu než auto bez stočeného tachometru se stejným km nájezdem. Rozdíl v ceně je v průměru 20 %, tedy 60 000 Kč na průměrně drahém vozidle. Stejnou částku si v následujících letech vyžádají nečekané opravy a údržba, celkem tedy zaplatíte navíc průměrně 120 000 Kč. Havárie navyšují cenu i o stovky tisíc korun, falešný původ v průměru o 30 000 Kč. Nenechte se nachytat a zaplaťte adekvátní cenu za auto, které nebude ohrožovat vaši bezpečnost.

Více se o prověřování historie vozidla přes Cebia dozvíte ZDE.

Výběr článků

Načítám