Článek
Všechny restaurace McDonald’s v Česku jsou v rukou českých franšízantů. Všech 102 restaurací v České republice provozuje 22 podnikatelů, kteří svým působením podporují tuzemskou ekonomiku a pracovní trh. I přes velikost této nadnárodní značky se tak ve skutečnosti jedná o síť rodinných byznysů.
Franšízanti se nestarají pouze o sebe
„Řada lidí o tom možná neví, ale český McDonald’s je opravdu český. Restaurace provozují místní podnikatelé, kteří odvádí daně českému státu, podporují regiony, ve kterých restaurace provozují a přispívají na celonárodní charitu. Jsme hrdí na to, že můžeme podporovat českou ekonomiku,“ říká Tomasz Rogacz, ředitel společnosti McDonald’s v Česku a na Slovensku.
Ve spolupráci s českou centrálou se jednotliví franšízanti například zapojují do sbírky na první Dům Ronalda McDonalda v Česku. Dům určený pro rodiče dlouhodobě nemocných dětí bude stát v areálu Fakultní nemocnice v Motole.
Rozvoj pracovního trhu
„McDonald’s je velkým zaměstnavatelem. Dává práci nejenom těm, kteří bydlí ve městě, kde sídlí konkrétní restaurace, ale také lidem z okolních vesnic. Je taky velmi sympatické, že dává šanci i ohroženější skupině zaměstnanců, kteří těžce shání práci. Běžně v restauracích pracují handicapovaní, senioři nebo matky na rodičovské dovolené,“ uvádí pražský franšízant Zdeněk Prajs, který provozuje dvě restaurace.
Kromě toho se restaurační řetězec zaměřuje na růst kompetencí u mladých lidí. Studenty učí správné pracovní návyky a všem dává šanci kariérně růst. Tím v podstatě rozvíjí pracovní trh a podílí se na vzdělávání mladých, doplňuje Prajs.
Hovězí maso z Poličky, vajíčka z farem
Zákazníci McDonald’s možná ani netuší, že si na snídani dopřávají vajíčka z podestýlkového chovu z farem v Černčicích a Vražném. Z Česka pochází například také vepřová šunka či sýrové speciality. Prémiové burgery mají také českou stopu. Hovězí maso totiž pochází z tuzemské společnosti Maso uzeniny Polička, která ho odebírá od lokálních farmářů.
Kromě již zmíněných surovin nabízí restaurační řetězec také české dezerty v kavárnách McCafé. Místní jsou například máslové croissanty.
Řadě dodavatelů pomohla spolupráce s McDonald’s v tom, že svůj podnik ještě více zdokonalili. „Moment, kdy jsme začali dodávat naše sirupy do restaurací McDonald’s, nás jako firmu velmi posunul. Jsme tak zákazníkům více na očích a navíc se jedná o poměrně velký odběr,“ říká Jan Vokurka, zakladatel společnosti Kitl, která do restauračního řetězce dodává například oblíbenou malinovou limonádu.