Hlavní obsah

Řidiče autobusu vyprávějícího za jízdy vtipy propustili, aby ho opět povolali

Právo, Ivan Vilček
Budapešť

Vedení budapešťského dopravního podniku letos nabídlo zaměstnání řidiči autobusu, který byl před šesti lety propuštěn, protože za jízdy vyprávěl cestujícím vtipy. Budapešť totiž nemá dostatek řidičů autobusů a při plánované odstávce části metra potřebuje další kvůli autobusům, které mají nahradit výpadky budapešťského metra.

Foto: Profimedia.cz

Autobus v Budapešti (ilustrační foto)

Článek

Deník Blikk v této souvislosti konstatoval, že v čase výluky budou cestující naštvaní a vtipy 32letého Viktora Bócsy mohou zlepšit jejich náladu.

„Vážení cestující startujeme. Naše rychlost bude 27 kilometrů v hodině při výšce 53 centimetrů,“ tímto hlášením začínal Bócsa svou jízdu po budapešťských ulicích.

Bócsu propustili před šesti lety. Vedení podniku odůvodnilo tento krok tím, že mezi vtipy byly i takové, které narážely na špatný technický stav autobusů budapešťské hromadné dopravy.

„Jak určitě cítíte, začali jsme v autobusech topit. To je neklamný důkaz, že je tady léto,“ dovolil si Bócsa vtípky na adresu špatného technického stavu vozidel.

Před odjezdem z konečné se Bócsa postavil před cestující a zahájil instruktáž, jak ji známe z letadel. Vysvětlil cestujícím, kde jsou únikové východy a jak se mají chovat v případě nehody. Vedení dopravního podniku mu vyčítalo, že při těchto instruktážích opustil služební místo řidiče, co označilo za nepřípustné.

Z řidiče pekařem a zase zpátky

Po propuštění si Bócsa otevřel pekařství ve městě Cegléd asi 80 kilometrů jihovýchodně od Budapešti. Zde ho letos vyhledali zástupci dopravního podniku a nabídli mu možnost návratu za volant autobusu.

„Nabídli mi lepší plat a otevřeně řekli, že můj humor bude hrát důležitou roli při uklidnění cestujících v čase plánované výluky části metra. Vždy jsem toužil po návratu za volant autobusu, ale nabídka mě překvapila,“ uvedl Bócsa, který nabídku stále zvažuje.

Budapešťskému dopravnímu podniku v současnosti chybí asi sto řidičů autobusů a po výluce části metra se tato situace ještě zhorší. Podnik se snažil zaměstnat Ukrajince, ale problémem byl jazyk. Maďarština je pro ukrajinské řidiče příliš těžká a zaměstnají se raději v Polsku.

Reklama

Výběr článků

Načítám