Hlavní obsah

Nejbláznivější ulice v Německu. Na 1100 metrech je 566 dopravních značek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Frankfurt nad Mohanem

Jako výraz „regulačního šílenství“ by se dala označit jedna ulice ve Frankfurtu nad Mohanem. Na úseku 1100 metrů nechala radnice, jíž dominují Zelení a sociální demokraté, umístit 566 dopravních značek.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Nejbláznivější ulice v Německu. Kdo se v tom má vyznat?,“ napsal deník Bild, jehož redaktoři si dali práci a značky do jedné spočítali. Jde o ulici Grüneburgweg ve čtvrti Westend, na níž chtěli radní upřednostnit cyklisty před automobily.

Záplava příkazových, zákazových či informačních dopravních tabulí je podle strůjců projektu nutná k mimo jiné k tomu, aby účastníci silničního provozu věděli, že ulice je pro auta jednosměrná, zatímco bicykly mohou jezdit v obou směrech.

Šest značek na jednom sloupku

Značky také regulují možnosti parkování a zastavení či dobu, kdy smí přijet dodávky, aby vyložily zboží pro přilehlé obchody. Další tabule informují, kam je možné odložit elektrické koloběžky, a řada cedulí nebere konce. Pikanterií je šest značek na jednom sloupku.

Dopravní značka s hrubkou vzbudila posměch. ŘSD se omluvilo

Domácí

Aby toho nebylo málo, plechovému labyrintu sekunduje vodorovné značení na asfaltu, které v mnohých případech svislé značky dubluje. Největší koncentrace vodorovného značení je na 380metrovém úseku, kde je 210 značek.

Konzervativní opozice nešetří kritikou. Mluvčí frankfurtských křesťanských demokratů (CDU) Frank Nagel hovoří o „regulační zuřivosti“, jejímž důsledkem je, že se v záplavě dopravních značek už málokdo orientuje.

Další komunikace mají následovat

Hlavou kroutí i městský expert na dopravní předpisy Uwe Lenhart. Značení má být podle něj uzpůsobeno tak, aby jej řidiči či cyklisté stačili během jízdy vnímat běžným pohledem.

Odpovědný za tento „chaos“, jak píše Bild, je radní Wolfgang Siefert ze strany Zelených. Ten se ale zdá být neoblomný a spřádá další plány. „Mnohé ulice jsou ještě příliš orientovány na auta,“ říká.

První na řadě bude zřejmě zbývající 250metrový úsek zmíněné ulice, na němž cyklisté taková práva ještě nemají. To znamená zhruba sto nových značek, poznamenal Bild.

Nenáviděný rychlostní radar jde po 19 letech do výslužby

Koktejl

Výběr článků

Načítám