Hlavní obsah

Mikroskopická kabelka se prodala za téměř 1,5 milionu. Je „nepraktická“

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na špičce prstu je vidět zejména díky své svítivě zelené barvě. Řeč je o miniaturní kabelce, která byla vyrobena speciální technologií 3D tisku a jejíž vznik má poukazovat na to, co v dnešní době drahé kabelky znamenají.

Foto: Profimedia.cz

Mikroskopická kabelka Louis Vuitton

Článek

Aukční síň Joopiter, kterou založil zpěvák a producent Pharrell Williams, oznámila, že mikroskopická kabelka značky Louis Vuitton se prodala za 63 750 dolarů, tedy v přepočtu za více než 1,4 milionu korun.

Kabelka, kterou pro známou značku luxusního zboží vyrobila firma MSCHF, má rozměry 657 × 222 × 700 mikrometrů, takže žádný rozměr se příliš neblíží ani jednomu milimetru. Tvrzení výrobce, že je kabelka menší než zrnko soli, tak není nijak zvlášť přehnané.

Foto: Profimedia.cz

Mikroskopická kabelka Louis Vuitton

Neonově zelená taška byla vyrobena speciální metodou 3D tisku a je to právě její barva, díky které ji lze vůbec nějak rozumně zaznamenat alespoň na špičce lidského prstu. Aby bylo možné si ji více prohlédnout, je třeba použít mikroskop, s jehož pomocí je mimo jiné vidět i ikonické logo LV.

Do jisté míry pikantní je skutečnost, že ačkoliv je v současnosti Pharrell Williams kreativním ředitelem pro pánskou módu u značky Louis Vuitton, k návrhu a výrobě mikrokabelky přizván nebyl. Kreativní ředitel MSCHF Kevin Wiesner navíc listu New York Times řekl, že firma udělala malou kabelku, protože Williams „miluje velké klobouky“.

KVÍZ: Vyznáte se ve světě kabelek?

Styl

Kabelky ztratily původní význam

Wiesner také dodal, že neonově zelená mikrokabelka je vlastně dost vtipný objekt, protože vychází z něčeho plně funkčního, ale ve skutečnosti je to šperk. Ale tak lidé v MSCHF nahlížejí na kabelky obecně.

„Původně funkční předmět, jako je kabelka, se postupně zmenšoval a zmenšoval a jeho význam byl stále abstraktnější, až se dnes stal vlastně pouze nositelem značky,“ vysvětluje Wiesner svůj náhled na dnešní svět luxusních kabelek.

Miliardář prodal v aukci luxusní kabelky za téměř 71 milionů

Koktejl

Reklama

Výběr článků

Načítám