Hlavní obsah

Hvězdy v Cannes stoupají po nejslavnějším schodišti světa

Novinky, Věra Míšková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

CANNES

Dvacet let patří k mezinárodnímu filmovému festivalu v Cannes neodmyslitelně "Schody". V roce 1983 natáhli organizátoři poprvé na venkovní schodiště nově postaveného Festivalového paláce na břehu moře rudý koberec a první komentátoři začali v přímém přenosu představovat a vítat nejvýznamnější hosty večerních představení.

Foto: HZS Olomouckého kraje
Článek

Na příkrých schodech však došlo k několika takovým karambolům, že se hned příští rok schodiště přestavovalo, aby se sklon zmírnil. Canneští daňoví poplatníci prý tenkrát hodně nadávali, ale mediální obraz festivalu, který tím hodně získal, dostal jasně přednost.

Hotely jsou zvyklé své hvězdné hosty rozmazlovat

Stoupání po schodech se časem stalo přehlídkou nejzářivějších filmových hvězd. Přijíždějí sem v uzamčených limuzínách přímo z hotelů, v nichž žádné přání není nesplnitelné. V legendárním Carltonu vítali například Dianu Rossovou třemi sty tisíci karafiáty. Delon, Willis a Deneuveová tu mají na pláži trvale "v pohotovosti" vlastní župany, Noiret obědvá zásadně v kuchyni, což se musí vědět - a nerušit.

V nejdražším Le Cap Eden Roc se zase do ráje může dostat i váš pes (mají tu pro ten případ psí hřbitůvek), a to pokud zaplatíte 2 400 Euro za noc, což je tzv. "demokratická" cena, ta královská činí 3 800 Euro. V tomto hotelu se prý do sebe před čtyřmi lety během festivalu zamilovali Douglasovi a letos v něm bydlela například největší hvězda festivalu Nicole Kidmanová.

A co se v takových hotelech vaří? Třeba ve zmíněném Carltonu se za 12 festivalových dnů spotřebuje mimo jiné 800 kilo langust a humrů, 500 kilo bifteků, 15 kilo kaviáru, 30 tun zeleniny a 5 tisíc lahví šampaňského.

Schody jsou vstupenkou na festival

Ale vraťme se na schody, které jsou zároveň módní přehlídkou svého druhu a kronikou více či méně komických situací. Občas sebou některá hvězda pořád ještě "švihne", malý vnuk Gregoryho Pecka z nich předloni naprosto nečekaně utekl a Sharon Stoneová loni "zapomněla", že za ní v autech čekají další slavní a v téměř dvacetiminutové one woman show připravila fotografům doslova pózovací žně.

Dostat akreditaci "na schody" je dnes pro fotografy a televizní štáby vlastně vstupenkou na festival. Filmové delegace sice mají k dispozici před tiskovými konferencemi na terase Paláce, ale teprve na schodech, povinně oblečeni do společenského obleku, mohou zachytit hvězdy v plném lesku a v róbách prestižních návrhářů.

Festival i díky tomu dávno překročil rámec setkávání lidí z filmového průmyslu. Do Cannes se houfně sjíždějí i modelky, mezi nimiž mají Češi a Slováci rozhodně slavnější zastoupení než ve filmovém programu: letos tu byla například Eva Herzigová řečená (podle prádla, které předvádí) Eva - Wonderbra nebo další slavná propagátorka této značky podprsenek, Adriana Sklenaříková.

Návrháři se předhánějí v originalitě: nadcházejícímu létu vévodí rozevláté kreace převážně pastelových barev.

Reklama

Výběr článků

Načítám