Článek
V první polovině minulého týdne tak Finnair dočasně stáhnul zmíněná letadla z provozu a podrobil je zvláštní inspekci. Na pochybení čistícího týmu doplatilo podle serveru Business Insider celkem pět tisíc cestujících.
„Dočasně jsme pozastavili provoz některých letadel z naší flotily airbusů. Důvodem je informace od výrobce čalounění sedadel, že nebyl dostatečně ověřen vliv vody na potahy sedadel a jejich protipožární vlastnosti,“ informoval Finnair v prohlášení.
The tag said DRY CLEAN ONLY.
— Flightradar24 (@flightradar24) October 14, 2025
Finnair is taking some of its A321 fleet out of service for inspections after the seat covers were cleaned with water. https://t.co/ZiaseyLPaB pic.twitter.com/PQBYUDbmPW
„Bezpečnost je naší nejvyšší prioritou. Vždy se řídíme pokyny výrobců pro údržbu a doporučeními úřadů,“ dodala společnost s tím, že je jí „upřímně líto“ potíží, které vznikly zákazníkům.
Server FlightRadar24 upřesnil, že když dopravce rozhodl o dočasném stažení osmi letadel z provozu, byla čtyři z nich v Helsinkách, kde má Finnair centrálu, a po jednom v Londýně, Málaze, Oulu a v Praze. Poslední čtyři jmenované stroje musely odletět na inspekci do finské metropole bez cestujících.
Agentura EU pro bezpečnost letectví (EASA) potvrdila, že aerolinky v evropském vzdušném prostoru podléhají přísným pravidlům. „Letecké společnosti postupují v bezpečnostních otázkách s nulovou tolerancí,“ uvedl mluvčí úřadu s tím, že dopravci berou se vší vážností i sebemenší rizika.
Otočka nad Atlantikem
Letos v červnu se například letadlo nizozemské společnosti KLM otočilo nad Atlantikem a vrátilo do Amsterdamu, když se zjistilo, že stroj během letu dosáhne termínu pro plánovanou údržbu.
Ve stejném měsíci let společnosti American Airlines směřující do Neapole změnil kurz do Říma poté, co vyšlo najevo, že dopravce poslal letadlo, které bylo pro zamýšlenou destinaci příliš velké a platí pro něj jiné požadavky na záchranářské a protipožární služby.

