Hlavní obsah

Chatbot britského doručovatele balíků dostal za úkol nadávat a složit báseň o selhání

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Britská firma doručující balíky vypnula funkci umělé inteligence (AI) ve svých internetových chatovacích systémech poté, co frustrovaný uživatel žádal jejího chatovacího robota složit báseň o tom, jak špatný tento zákaznický servis je. Upozornila na to agentura Reuters.

Foto: Profimedia.cz

Zákazník zveřejnil konverzaci s chatbotem na sociálních sítích (ilustrační foto)

Článek

„Byl jednou jeden chatbot jménem DPD, jehož pomoc nebyla k ničemu,“ napsal robot poté, co Ashley Beauchamp vzdal snahu přimět ho, aby mu dal číslo na zákaznický servis. Místo toho tedy zákazník požádal, aby robot napsal báseň o svých špatných službách.

„DPD byla ztráta času, zákazníkova nejhorší noční můra. Jednoho dne DPD konečně zavřeli a všichni se radovali. Konečně mohli dostat pomoc, kterou potřebovali. Od skutečného člověka, který věděl, co dělá,“ pokračoval chatbot.

Beauchamp, klavírista a dirigent, zveřejnil svoji „konverzaci“ s chatbotem na sociální síti X ve čtvrtek a od té doby má 1,2 milionu zhlédnutí.

Beauchamp uvedl, že původně, když se mu nepodařilo získat informace o stavu zásilky, požádal chatbota, aby mu řekl vtip. Když tak učinil, tak ho požádal, aby napsal báseň o selhání automatizovaného zákaznického servisu. Vyzval ho také, aby nadával, a přiměl ho k tomu, aby řekl, že „DPD je nejhorší doručovací firma na světě“ a že by ji nikdy nikomu nedoporučil.

Firma DPD UK uvedla, že AI používá v rámci svého chatovacího systému úspěšně již několik let, spolu s lidským zákaznickým servisem. Po nejnovější aktualizaci systému se ale objevila chyba. „Prvek umělé inteligence byl okamžitě deaktivován a v současné době se aktualizuje,“ uvedla firma v prohlášení.

Laborantka deset minut hledala uprchlou myš, celou dobu ji měla na zádech

Koktejl

Reklama

Výběr článků

Načítám