Hlavní obsah

Asociace ghanských opilců dala vládě ultimátum, požaduje nižší ceny alkoholu

2:05
2:05

Poslechněte si tento článek

Ghanští pijáci nejsou spokojeni s cenami alkoholu, které neustále rostou. Proto vyzvali ghanského prezidenta a ministra průmyslu a obchodu ke společnému jednání, které by mělo najít způsob, jak alkoholické nápoje zlevnit.

Foto: Wavebreak, Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Ghanská asociace opilců je ve skutečnosti v podstatě klasickou spotřebitelskou organizací, která se vedle alkoholických nápojů zaměřuje třeba i na ty nealkoholické. Ale právě vývoj cen nápojů vyvolal v polovině června u jejího vedení ráznou reakci, která se dostala i do vysílání tamější televize UTV.

Ghanská měna cedi totiž od začátku letošního roku značně posílila vůči hlavním světovým měnám, konkrétně u amerického dolaru to je ze zhruba 15 cedi (přes 31 korun) na 10 cedi (21 korun) za dolar. To má za následek pokles cen u celé řady druhů zboží, ale ceny alkoholických nápojů nejenže stagnují, ale dokonce rostou.

Moses Onyah, přezdívaný Dry Bone

Podle prezidenta asociace Mosese Onyaha, jenž si nechává říkat Dry Bone, se za dané období ceny alkoholických nápojů zvýšily až o patnáct procent. „Vyzýváme proto prezidenta Johna Dramaniho Mahamu a jeho ministra obchodu a průmyslu, aby s cenami něco udělali,“ řekl ve videu zveřejněném na sociálních sítích.

Dodal, že asociace dává vrcholným státním představitelům třítýdenní lhůtu k zahájení jednání, jak ceny alkoholu v Ghaně snížit. A zdůraznil, že vedle alkoholických nápojů se jejich požadavky týkají i těch nealkoholických.

Hrozí masivními protesty

Pokud ghanská vláda na jednání nepřistoupí nebo se nepodaří najít uspokojivé řešení, hrozí asociace masivními protesty, jichž se podle webu Punch údajně může zúčastnit až 16,6 milionu lidí, což by byla téměř polovina ze zhruba 35 milionů obyvatel Ghany.

„Nejsme jen opilci, jsme zodpovědní občané, kteří požadují spravedlivé podmínky a dostupné nápoje,“ uzavřel Moses Onyah s odkazem na to, že jeho organizace navzdory svému názvu nabádá k zodpovědnému pití a má na svém kontě i několik kampaní varujících před řízením pod vlivem alkoholu.

Výběr článků

Načítám