Hlavní obsah

Zpravodajský web The Times chystá revoluci. Nové články nabídne jen třikrát denně

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Britský deník The Times se jako první významný list rozhodl ukončit průběžnou aktualizaci své internetové verze a bude její obsah obměňovat pouze třikrát denně. Oznámilo to vydavatelství News Corporation mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Za ojedinělým rozhodnutím je podle firmy snaha o zpřehlednění obsahu pro čtenáře.

Foto: repro thetimes.co.uk

Internetová verze listu The Times

Článek

Rozhodnutí jde proti trendu posledních let, kdy se deníky snaží přinášet ve své digitální podobě aktuální informace co nejrychleji. The Times to ve všedních dnech budou dělat pouze třikrát: v devět ráno, v poledne a v pět odpoledne. Sobotní The Times a nedělní vydání The Sunday Times pak bude aktualizováno jen dvakrát: v poledne a v šest večer.

„Lidé si stále více stěžují na příliš velké množství zpráv. Chtějí filtr," zdůvodnil v internetovém vydání listu Financial Times šéf digitální sekce Murdochových seriózních deníků Alan Hunter.

The Times i jejich nedělní podoba The Sunday Times poskytují čtenářům digitální obsah za poplatek.

Čtenáři prý chtějí přesnost, ne rychlost

Vydavatelství si prý nechalo udělat průzkum, z něhož plyne, že většina čtenářů na The Times oceňuje spíše přesnost zpravodajských materiálů a originalitu analýz a komentářů než co nejrychlejší zveřejňování zpráv.

Nová podoba bude podle vedení listu pro čtenáře přehlednější, neboť prý de facto půjde o tři vydání, která přiblíží digitální verzi klasické papírové podobě. O chystaných změnách digitální platformy The Times se podle britských médií hovořilo již delší dobu, naznačovaný přechod k systému několika vydání ale vyvolává souhlasné i skeptické reakce.

Větší část expertů se nicméně shoduje v tom, že tři elektronická vydání denně naučí čtenáře chodit na stránky listu pouze v určitý čas, zatímco po aktuálních informacích budou pátrat v bezplatně dostupných zdrojích. Výhodou může pro firmu být potenciální zvýšení zájmu inzerentů, kteří hledají stránky, jež v určitý čas navštěvuje široké publikum.

Placené digitální vydání The Times ztratilo během roku do konce loňského června meziročně šest procent abonentů, předplatilo si je 147 000 čtenářů. Prodej papírové verze listu naproti tomu o procento vzrostl a dostal se na 394 000 výtisků.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám