Hlavní obsah

Obavy Washingtonu z TikToku zažehl Zuckerberg

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Washington

Obavy americké vlády z čínské aplikace pro sdílení krátkých videí TikTok zažehl loni na podzim šéf Facebooku Mark Zuckerberg, když se snažil zabránit větší regulaci své firmy, píše na svém webu deník The Wall Street Journal (WSJ). Prezident Donald Trump nařídil v polovině tohoto měsíce čínskému provozovateli aplikace urychleně prodat jeho operace ve Spojených státech. Ten se chystá bránit u soudu.

Foto: Erin Scott, Reuters

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg.

Článek

Zuckerberg řekl v projevu ke studentům Georgetownské univerzity, že TikTok na rozdíl od Facebooku nectí svobodu slova. Uvedl také, že tato aplikace provozovaná čínskou společností ByteDance ohrožuje americké hodnoty a technologickou nadřazenost, cituje ho list.

V podobném duchu se šéf amerického technologického gigantu vyjadřoval podle zdrojů WSJ i na schůzkách s úředníky a zákonodárci při této své říjnové návštěvě Washingtonu i během cest do hlavního města několik týdnů předtím. O tom, že čínské firmy ohrožují americké a že hrozba z jejich strany je větší, než může pocházet od jeho firmy, se Zuckerberg snažil přesvědčit i Trumpa při soukromé večeři v Bílém domě na konci října, napsal deník s odkazem na své zdroje.

Trump nařídil čínské ByteDance prodat do 90 dní TikTok v USA

Internet a PC

Jen málokterá technologická firma může z potíží, jakým teď TikTok čelí, těžit více než Facebook, poznamenává deník. TikTok získal ve Spojených Státech už více než 100 milionů uživatelů, zatímco Facebook jich má letos podle webu Statista přes 223 milionů. V letošním prvním čtvrtletí byl TikTok také podle výzkumné společnosti Sensor Tower nejčastěji stahovanou aplikací.

„TikTok se za poslední dva roky stal na západních trzích z téměř ničeho opravdu něčím,“ řekl listu Brian Wieser, šéf společnosti GroupM, která se zabývá obchodním zpravodajstvím a spadá pod nadnárodní společnost WPP PLC.

Facebook dříve startupy, které by jej mohly ohrozit, jako je TikTok, kupoval, ale obavy z antimonopolních úřadů mohou velké technologické firmy přimět, aby se poohlédly po jiných prostředcích obrany. „Můžete pak uvítat větší regulaci nebo záležitosti, které by startupům omezily příležitosti,“ dodal Wieser.

TikTok zažaluje Trumpovo nařízení o prodeji aktivit firmy v USA

Internet a PC

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám