Hlavní obsah

Nový zákon neomezí zasílání spamu ze zahraničí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Nový zákon o informační společnosti, který má postihovat šíření nevyžádané elektronické pošty, podle internetových firem rozesílání takzvaného spamu neomezí. Více než 99 procent spamu do Česka přichází ze zahraničí, kde jsou jeho původci těžko postižitelní.

Článek

Podle zakladatele největšího tuzemského portálu Seznam Iva Lukačoviče je česká legislativa v oblasti spamu díky novému zákonu napřed. "Internet je ale globální médium, a proto budeme i nadále bombardováni spamy z USA, Číny, Ruska a dalších zemí," dodal.

Většina tuzemských poskytovatelů e-mailových služeb se snaží své uživatele před zasíláním nevyžádaných zpráv bránit prostřednictvím speciálních filtrů, které ukládají zprávy, u kterých je jistota, že se jedná o nevyžádanou poštu či vir, do speciální složky nebo je rovnou mažou.

Za nevyžádané reklamní e-maily pokuta až 10 miliónů

Poslanecká sněmovna v úterý schválila vládní návrh zákona o službách informačních technologií, podle kterého bude možné odesílatele nevyžádaného komerčního sdělení prostřednictvím e-mailu potrestat pokutou až 10 miliónů korun. Zákon nyní projedná Senát, který ho poté postoupí prezidentovi.

Nevyžádaná elektronická pošta (tzv. Spam) zahlcuje schránky uživatelů internetu ve stále větším množství. Podle odhadů americké společnosti Ferris Research způsobuje spam celosvětově škody za více než 15 miliard dolarů ročně.

Zákon nepostihuje nevyžadané nekomerční zprávy

Ministerstvo informatiky proto navrhlo nový zákon, který by s tímto nešvarem bojoval. Podle odborníků má však zákon jednu zásadní mezeru. Trestá totiž pouze nevyžádaná komerční sdělení. Nekomerční nevyžádané e-maily nepostihuje.

Což potvrzuje dřívější prohlášení mluvčí ministerstva Kláry Volné, podle kterého bude elektronické prostředky zakázáno použít jen v případně nevyžádaných obchodních sdělení. Předem nevyžádané obchodní sdělení bude možné zasílat uživatelům e-mailu jen v případě, že zákazníci dají předem souhlas k takovémuto využití svého elektronického kontaktu a mají jasnou a zřetelnou možnost zdarma a jednoduchým způsobem odmítnout souhlas s takovýmto využitím svého elektronického kontaktu i při zasílání každé jednotlivé zprávy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám