Hlavní obsah

Z Verizonu se stal internetový gigant. Za Yahoo zaplatil přes 100 miliard korun

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americký operátor Verizon ve středu oficiálně potvrdil, že dokončil převzetí základních internetových aktivit společnosti Yahoo. Za klíčovou část amerického internetového gigantu zaplatil Verizon 4,48 miliardy dolarů (téměř 105 miliard Kč). Informovali o tom zástupci operátora.

Foto: © Denis Balibouse / Reuters, Reuters

Logo internetové společnosti Yahoo

Článek

Za miliardy získá Verizon především webový vyhledávač Yahoo a zároveň také e-mailovou poštu, která je na těchto internetových stránkách nabízena jako bezplatná služba. A samozřejmě také početnou základnu uživatelů, kteří tyto služby využívají.

Služby Yahoo využívá podle serveru expandedramblings.com každý měsíc miliarda lidí. E-mailovou schránku má na tomto serveru 280 miliónů lidí, z toho 81 miliónů jich je z USA. Verizon se tak díky obchodu přemění z velké telekomunikační společnosti doslova v internetový gigant. Součástí dohody je i realitní majetek Yahoo.

Yahoo si ponechá podíly ve společnostech Alibaba Group Holding a Yahoo Japan. Podle dřívějšího oznámení se navíc zbývající část podniku přejmenuje na Altaba. [celá zpráva]

Cena měla být vyšší

Verizon měl podle předběžné dohody z loňského roku zaplatit za Yahoo ještě více, konkrétně 4,83 miliardy dolarů, tedy více než 124 miliard korun. Nakonec je však kupní cena nižší o 350 miliónů dolarů (9 miliard korun). [celá zpráva]

Cena se snížila především kvůli globálním skandálům, které společnost Yahoo v posledních měsících provázely. Loni v září podnik oznámil, že v roce 2014 byla z jeho serverů odcizena data z 500 miliónů účtů. Viník nebyl ani v jednom případě zjištěn.

V prosinci pak zástupci Yahoo potvrdili, že došlo k největšímu úniku dat v historii webu. Ze serverů firmy byla ukradena miliarda přihlašovacích údajů. Odcizené informace mohou podle vyjádření podniku zahrnovat jména, e-mailové adresy, telefonní čísla, data narození a takzvané ověřovací otázky a odpovědi na ně.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám