Článek
Terénní simulátory Spintires (2014), MudRunner (2017) a SnowRunner (2020) se už za pár dní dočkají nového sourozence v podobě hry RoadCraft. V něm se hráči s velkými vozidly opět vydají do nepříznivého, kluzkého a bažinatého terénu. Tentokrát by mělo jít o pomoc při obnově oblastí zničených přírodními katastrofami, jako jsou povodně či písečné bouře, píše web PC Gamer.
„Neustále hledáme nové a zábavné typy herních zážitků, které doplní naše nejprodávanější tituly, jako jsou SnowRunner a MudRunner,“ řekl generální ředitel společnosti Saber Matthew Karch během prezentace na Gamescomu v minulém roce.
„RoadCraft je naším prvním počinem v oblasti simulace těžké techniky. Hra nabízí nejlepší kombinaci terénních a stavebních simulací a vytváří tak nový herní zážitek, který se nepodobá ničemu předchozímu,“ dodal.

Studio Saber Interactive vytvořilo hned několik terénních simulátorů, včetně Spintires, MudRunneru a SnowRunneru.
Osm různých map, 40 druhů vozidel a multiplayer
Jako vedoucí stavební firmy specializující se na odstraňování následků přírodních katastrof dostanou uživatelé za úkol vyhodnocovat škody, odstraňovat trosky, sbírat a přepravovat různé materiály, opravovat infrastrukturu a rekonstruovat poškozená města, mosty a silnice. Suť by mělo jít navíc recyklovat a přeměnit ji na materiál k rekonstrukci.
Titul by měl při spuštění obsahovat osm různých map plných pouští, moře nebo hor. Každá mapa by měla mít rozlohu 4 km², vlastní biomy a budovy, včetně opuštěných továren, zatopených přehrad nebo solárních elektráren vyřazených z provozu.
Dále by také hra měla mít 40 různých vozidel s těžkou technikou (například buldozery a jeřáby) a měla by podporovat kooperativní multiplayer až pro čtyři uživatele.

Hráči se jako vedoucí stavební firmy budou specializovat na odstraňování následků přírodních katastrof.
Hráči by měli dostat možnost každé vozidlo ovládat ručně, ačkoliv některé úkoly lze pro zvýšení efektivity také automatizovat, přičemž uživatelé musí plánovat trasy.
Podle samotných tvůrců mají jednotlivá vozidla různá využití. Například k odstranění překážek je dobré použít buldozér, těžké nákladní vozy se hodí k přepravě více menších vozů, stacionární a portálové jeřáby mohou uživatelé zase využít ke zvedání kontejnerů a zařízení.
Navíc by mělo být možné všechny stroje a vozidla přizpůsobovat, a to přidáním loga hráčovy společnosti nebo přelakováním na oblíbenou barvu.

Jednotlivá vozidla mají různá využití a chovají se při různých podmínkách odlišně. Všechny stroje by také mělo být možné přizpůsobovat, a to přidáním loga nebo změnou barvy.
Nový engin s přepracovanou fyzikou
Na rozdíl od jiných terénních her v RoadCraftu nestačí jenom projíždět obtížným prostředím, ale je třeba aktivně daný terén měnit. Hra by měla být totiž postavená na zcela novém enginu s přepracovanou fyzikou, která simuluje zrnité materiály, píše web PC Gamer.
Uživatelé by tak měli moct manipulovat s jednotlivými objekty v rámci realistické fyziky (je třeba brát v úvahu rozměry a hmotnost), pracovat s materiály, jako je písek, dřevo nebo asfalt, tvarovat terén nebo usnadňovat vozidlům cestování výstavbou nových silnic.
Simulátor RoadCraft by měl vyjít 20. května 2025 pro PlayStation 5, Xbox Series X/S a PC. Hráči, kteří si zakoupí fyzickou edici, obdrží vozidlo Aramatsu Bowhead 30T zdarma.
Cena se bude podle nákupního rádce Zboží.cz pohybovat od 929 Kč za klasickou edici a 1250 Kč za speciální verzi hry (Rebuild Edition). Ta by měla navíc obsahovat vozidlo Invictus typu A, dvě další mapy a nové aktivity.

Titul by měl obsahovat osm různých map, včetně pouští, moře nebo hor.