Článek
Tento díl představuje odklon od moderních otevřených světů a multiplayerových trendů, které dnes dominují hernímu průmyslu. Místo toho sází na to, čím se série proslavila – silný, lineární a filmově laděný příběh, bohatý na dialogy, dramatičnost a precizně vystavěné mise.
Děj hráče zavede na Sicílii roku 1900, do období, kdy se teprve rodí struktury zločineckých rodin, které budou po desetiletí ovládat podsvětí.

Ukázka ze hry Mafia: Domovina
Příběh o cti a věrnosti
Hlavním hrdinou je Enzo Favara, obyčejný mladík, který se vlivem okolností a tíživé rodinné situace zaplete s mafiánským klanem Dona Torrisiho. To, co začne jako služba z nutnosti, se postupně mění v cestu, na jejímž konci stojí přísaha věrnosti – a nevyhnutelné násilí.
Podle scenáristů jde o „příběh o cti, věrnosti a odvaze bez slitování“. Motivy zrady, rodinných pout a morálních dilemat mají být stejně důležité jako přestřelky či automobilové honičky.
Mise nabídnou širokou paletu herních situací – od dramatických automobilových honiček úzkými sicilskými uličkami přes plíživé infiltrace protivníkových sídel až po surové souboje na nože a krvavé přestřelky.
Hra běží na Unreal Enginu 5, což zaručuje vysokou úroveň detailů – od realistického nasvícení až po drobné efekty, jako je víření prachu za koly kočárů nebo odlesky slunce na hladině moře.

Děj hráče zavede na Sicílii roku 1900.
Cena a edice
Základní edice hry stojí 1299 Kč, deluxe verze 1539 Kč a obsahuje bonusové mise, unikátní obleky pro hlavní postavu a sadu zbraní. Hra je dostupná na platformách PlayStation 5, Xbox Series X|S a PC.
Od posledního hlavního dílu série uběhlo téměř devět let, a tak jsou očekávání obrovská. Hangar 13 se navíc musel vyrovnat s tlakem fanouškovské základny, která po neúspěších jiných velkých značek toužila po návratu ke kořenům.
A zdá se, že se to povedlo. Ačkoli hra vyšla teprve v pátek, sociální sítě už zaplavují první dojmy hráčů. Na síti X (dříve Twitter) se objevují fotografie z úvodních misí i chvála na filmový střih. Fanoušci vyzdvihují návrat k pomalejšímu, ale hutnému tempu vyprávění, které připomíná první díl série z roku 2002.

Podle scenáristů jde o „příběh o cti, věrnosti a odvaze bez slitování“.
Legendární gangsterská sága
První díl dnes již legendární gangsterské ságy vyšel v roce 2002. U zrodu hry stál známý vývojář Daniel Vávra, který proslul i řadou dalších projektů, například populárními tituly ze série Kingdom Come.
Díky úspěchu Mafie se o brněnskou společnost začala zajímat zahraniční herní studia, a tak se začátkem roku 2008 Illusion Softworks ocitlo v rukou amerického gigantu Take-Two a přejmenovalo se na 2K Czech.
Her ze série Mafia se prodalo celkově přes 38 milionů kopií, takže není překvapením, že nový díl poutá zaslouženou pozornost.

Záběr ze hry Mafia z roku 2002 vyvíjené brněnskou počítačovou firmou Illusion Softworks