Hlavní obsah

RECENZE: Wuchang: Fallen Feathers je čínskou poctou soulslike žánru

6:06
6:06

Poslechněte si tento článek

Hry Demon’s Souls a Dark Souls asi netřeba příliš představovat, protože definovaly vlastní žánr. Tuhé souboje, impozantní bossové, pohled ze třetí osoby, RPG prvky a hodiny nervů i zábavy. Soulslike hry oslovují stále širší skupinu hráčů, což potvrdil i Elden Ring, který se okamžitě stal globálním hitem. O slovo a pozornost se nově přihlásil také ambiciózní titul Wuchang: Fallen Feathers od čínského studia Leenzee Games. Jak se to povedlo, se dozvíte v naší recenzi.

Trailer ke hře Wuchang: Fallen FeathersVideo: archiv tvůrců

Článek

Podobné hry většinou vypráví příběh v náznacích. Například Bloodborne dával jen kryptické útržky událostí a zbytek nechal na hráčově fantazii. Elden Ring rozplétal jednotlivá tajemství o kousek více, také Wuchang servíruje příběh relativně uceleně, byť to není nic, co by vyrazilo dech a kvůli čemu byste seděli u obrazovek jako přikovaní.

Wuchang je sympatická pirátka, která ztratila paměť, probudila se v opuštěné jeskyni a má příznaky zvláštní nákazy. Ta se obvykle projevuje růstem peří a mění lidi v monstra. Ale Wuchang kromě peří získává i unikátní schopnosti.

Foto: archiv tvůrců

Příběh videohry se točí kolem sympatické pirátky Wuchang, která ztratí paměť, probudí se v opuštěné jeskyni a má příznaky zvláštní nákazy.

Vydává se proto na cestu za lékem a poznáním, proč její tělo reaguje jinak. Seznámíte se s čínskou mytologií, krásnými asijskými lokacemi a dynastií Ming, jejíž éra je plná krvavých konfliktů a intrik.

Bojovnice i čarodějka

Na některé herní mechaniky si chvíli trvá zvyknout. Místo kotoulu budete uskakovat a ruce vás budou svrbět z absence skákání. Na začátku to působí trochu rozpačitě, ale postupem času vám to přijde přirozené.

Některé zbraně sice umožňují kryt nebo odražení útoku, ale jádrem soubojů je dashování (krátký a rychlý útok, pohyb vpřed), které nabíjí speciální schopnosti. Ty pak můžete využít k vylepšeným útokům a seslání útočných nebo obranných kouzel. Oproti jiným soulslike hrám je to příjemná změna, protože se neprofilujete jen jako bojovník nebo kouzelník, ale v průběhu hraní můžete míchat smrtící koktejl z obou složek.

U zbraní je na výběr z kopí, sekery, krátkého meče, dlouhého meče nebo dvou mečů. Nabídka jednotlivých variant zbraní není příliš široká, ale ve výsledku to nevadí.

V poměrně rozsáhlém stromu schopností si zlepšujete nejenom sílu, zdraví, staminu a podobně, ale odemykáte také nové útoky, počty lékáren, sílu kouzel a řadu dalších užitečných bonusů. Body můžete libovolně přeskupovat, takže na jednoho bosse můžete nakráčet s krátkým mečem a maximem bodů do magie a na jiného s dlouhým mečem a snahou paralyzovat nepřítele tvrdým úderem do zad.

Foto: archiv tvůrců

Hráči si mohou vybrat hned z několika zbraní, včetně kopí, sekery, krátkého meče, dlouhého nebo dvou mečů.

Našlapujte opatrně

Průzkum je poměrně omezený a ohraničením mapy připomíná Black Myth: Wukong, další hit od čínských studií. Musíte si také zvyknout na laciné triky, že truhla za malým potůčkem vás láká do pasti a ve vodě okamžitě zemřete. Přitom v jiných lokacích se v klidu proháníte po kotníky ve vodě. V jedné lokaci třeba můžete spadnout mezi patry, ale při skoku z dalšího patra v podobné výšce už zemřete.

Podobnou pachuť můžete mít i u některých bossů, kteří najednou vystřelí kombo, ze kterého nemáte moc šancí se vymotat. Úvod hry je poměrně jednoduchý, z klidu vás vyvede až Commander Honglan, kde se poprvé zapotíte. Souboje s bossy jsou impozantní, ale vede k nim vstřícná cesta, žádné běhání přes půl mapy. Navíc často poznáte, že se blíží aréna s tuhým soubojem a můžete si rozmyslet, jestli vstoupíte.

Občas jsou v obtížnosti trochu vlny nahoru dolů, ale často stačí zvolit jen správnou strategii. Případně máte k dispozici řadu míst, kde můžete pohodlně sbírat zkušenosti a zvyšovat svůj level. V mnoha případech máte na výběr i z různých cest, takže se nemusíte trápit u jednoho konkrétního bosse a můžete se k němu vrátit.

Foto: archiv tvůrců

Průzkum prostředí je poměrně omezený a ohraničením mapy připomíná Black Myth: Wukong.

I opisovat se musí umět

Jádro hry kopíruje poměrně věrně vítěznou formulku originálních Souls her. Ale o to se snažila už velká řádka her a často to byla jen solidní béčka. Wuchang ale dokázal zachytit intenzivní atmosféru a místo vymýšlení převratných novinek se zaměřuje na hratelnost a vynikající design levelů. Takže ve jménu skvělé hratelnosti odpustíte menší porci inovací.

Každopádně najdete variace na mimic truhly, občas musíte vyskočit z rozjetého výtahu, někdy musíte výtah poslat nahoru a objevit tajemství schované v podzemí. Budete sestřelovat ptáky podobně jako v God of War nebo sbírat běhající mrkvičky lákající do pastí, zkrátka vše, co jste už někde viděli. Zkušení hráči tedy zúročí své zkušenosti.

Ale přetavit to do tak mimořádně zábavného a soudržného celku je umění. A pochutnáte si i na několika novinkách. Dobrým nápadem je možnost u checkpointů vylepšit level, aniž by se automaticky doplnilo zdraví a obnovili nepřátelé. Jen loading při obnově trvá neúměrně dlouho.

Foto: archiv tvůrců

Jádro videohry kopíruje poměrně věrně vítěznou formulku originálních soulslike her.

Naopak se příliš nepovedlo zobrazení hrobečku, když umřete. Hledání temné díry v zemi není zrovna vrchol slasti. Když umíráte nebo zabíjíte obyčejné lidi (čemuž se nevyhnete, protože po vás jdou monstra a ze strachu z vašeho peří i lidští bojovníci), plní se vám indikátor šílenství.

Jakmile dosáhne maxima, máte větší sílu útoku, ale také vám nepřátelé ubírají více života. Zároveň v určitých lokacích po smrti nestačí jen doběhnout k hrobečku a sebrat své pozůstatky, ale musíte porazit i bojovníka stvořeného z vašeho šílenství. Hezké zpestření a často i výzva. Leč někdy využitelná ku prospěchu, protože stínový bojovník nejde jen po vás, ale bojuje i s ostatními nepřáteli.

Pocta žánru

Vizuálně je to hezká podívaná, byť ne tak dechberoucí, jako byl třeba Black Myth: Wukong. Navzdory několika výtkám ale vítězí čistá radost z hraní. Vždy budete chtít vědět, co dalšího vás na cestě čeká, která odbočka přinese nejvíce odměn a jestli jste náhodou na něco nezapomněli. Na mapu samozřejmě můžete zapomenout a minout v cestě k cíli lze i velké lokace. K dispozici máte jen kompas s několika nápovědami, ale to je jen taková berlička.

Pokud je vaší životní láskou Dark Souls, pak Wuchang: Fallen Feathers bude důstojnou milenkou, se kterou si užijete vzrušení i trochu nervů.

Wuchang: Fallen Feathers si můžete zahrát na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S a cena se pohybuje kolem 1199 Kč. Na Xboxu si navíc hru můžete snadno zahrát v rámci game passu.

Foto: archiv tvůrců

Wuchang: Fallen Feathers je povedeným soulslike titulem, u kterého navzdory některým výtkám vítězí čistá radost z hraní.

Hodnocení hry Wuchang: Fallen Feathers

Plusy:

  • věrné zachycení soulslike atmosféry
  • design levelů
  • čínská mytologie a prostředí
  • příznivá cena

Minusy:

  • výkyvy v obtížnosti
  • příliš kopíruje své vzory

CELKOVÉ HODNOCENÍ: 85 %

Výběr článků

Načítám